رهبر بی‌رقیب بازار موبایل چین؛ اپل بهترین آمار فروش ماهانه آیفون را ثبت کرد

پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل بهترین فروش ماهانه‌ی آیفون در بازار چین را در ماه اکتبر (مهر و آبان) ثبت کرد. یک مؤسسه‌ی ناظر بر بازار می‌گوید اپل تا حد زیادی به «رهبر بی‌رقیب» بازار گوشی‌های پریمیوم چین تبدیل شده است.
تبلیغات

گزارشی جدید ادعا می‌کند در ماه اکتبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱)، یک مورد از هر چهار گوشی فروخته‌شده در بازار چین آیفون بوده است. در این بازه‌ی یک‌ماهه، آیفون ۱۴ پرو مکس توانست به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بازار چین تبدیل شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در سال ۲۰۱۹ نسبت‌به افت فروش آیفون در بازار چین هشدار داده بود. از آن زمان تاکنون فروش آیفون در بازار پر اهمیت کشور چین روندی روبه‌رشد داشته و اپل به دفعات توانسته است به بزرگ‌ترین برند موبایل فعال در بازار چین تبدیل شود. بیش از نیمی از گوشی‌هایی که در فستیوال ۶۱۸ سال ۲۰۲۲ فروخته شدند، آیفون بودند.

براساس گزارش اپل اینسایدر به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، اپل توانسته است در اکتبر ۲۰۲۲ به بالاترین سهم بازار ماهانه‌ی خود در بازار چین دست پیدا کند. اپل فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را در ماه اکتبر شروع کرد.

کانترپوینت می‌گوید اپل توانسته است سهم هواوی را در بازار گوشی‌های پریمیوم به خود اختصاص دهد. هم‌زمان با افت فروش تمامی رقبای اپل، این شرکت موفق شده است فروش ماهانه‌های گوشی‌های خود را در بازار چین افزایش دهد: «اپل تقریباً به رهبر بی‌رقیب بازار گوشی‌های پریمیوم چین تبدیل شده است.» به ادعای کانترپوینت در اکتبر ۲۰۲۲ فروش گوشی‌های اپل ۲۱ درصد نسبت‌به ماه قبل رشد کرد.

یکی از تحلیلگران کانترپوینت می‌گوید عواملی مثل مشکلات اقتصادی و قرنطینه‌های کرونا باعث شدند فروش گوشی در بازار چین چهار درصد افت کند، اما اپل برخلاف روند بازار ظاهر شد.

براساس گفته‌ی تحلیلگر کانترپوینت، گوشی‌های نسل جدید اپل شروع خوبی در بازار چین تجربه کرده‌اند و فروش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از نسل قبل است. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، به دلیل تفاوت اندک مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ با نسل قبل، گوشی آیفون ۱۳ همچنین فروش خوبی تجربه می‌کند.

فروش گوشی‌ در بازار چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به‌میزان ۱۵ درصد نسبت‌به سال گذشته افت کرد. در همین بازه‌‌ی زمانی فروش آیفون‌های اپل چهار درصد پایین آمده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات