اسیر فیک نیوز نشوید؛ تصویر فاش‌شده از گوشی هواوی کریس رونالدو احتمالا جعلی است

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
عکسی از رونالدو در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که فوتبالیست سرشناس پرتغالی را با یکی از گوشی‌های هواوی نشان می‌دهد؛ مطابق بررسی‌های ما، احتمالاً این عکس جعلی است.
تبلیغات

در اینترنتی که ۶۰ درصد مطالبش تکراری‌اند، تعداد خبرهای جعلی به بیشترین حد ممکن رسیده است. گاهی اوقات خبرهای جعلی در قالب متن, ادعاهای عجیب‌و‌غریب مطرح می‌کنند، گاهی اوقات فناوری دیپ‌فیک وارد معادله می‌شود و گاهی اوقات افرادی که به‌دنبال دیده شدن هستند، با بهره‌گیری از نرم‌افزار فتوشاپ، سعی می‌کنند تصویری پرحاشیه بسازند.

به گزارش زومیت، یک تصویر منتسب به کریستیانو رونالدو که نخستین بار توسط فردی چینی منتشر شد، او را در داخل خودروی شخصی‌اش با گوشی هواوی نشان می‌دهد. رونالدو در این تصویر، Huawei Mate RS Porsche Design 2018 را روی داشبورد خودروی خود که ظاهراً بنتلی کانتیننتال جی‌تی است قرار داده.

عکس جعلی رونالدو در خودرو بنتلی در حال استفاده از گوشی هواوی

رونالدو می‌داند پاپاراتزی‌ها همواره در محل‌های عمومی از او عکس می‌گیرند. منطقی نیست که این بازیکن سرشناس گوشی هوشمند شناخته‌شده‌ای را روی داشبورد خودرویش قرار دهد، جایی که به‌راحتی قابل‌رؤیت است.

رونالدو هم‌اکنون در کمپ تیم ملی پرتغال در قطر حضور دارد و بعید است اجازه‌ پیدا کند که به تنهایی از کمپ خارج شود. مورد دیگر این‌که ویژگی‌های ظاهری رونالدو در تصویر فاش‌شده با آخرین تصاویری که از او در جریان مسابقات جام جهانی ثبت شده است هم‌خوانی ندارد. برخی از منابع می‌گویند تصویر موردبحث در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

در تصویر فاش‌شده، رنگ سوژه‌ی اصلی با سایر نقاط تصویر تفاوت قابل‌توجهی دارد. با کمی دقت در تصویر می‌توانید متوجه شوید که احتمالاً به‌شکل ناشیانه‌ای با فتوشاپ طراحی شده است. البته نمی‌توان با قطعیت چنین ادعایی مطرح کرد.

شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مبتنی‌بر اینترنت فرصتی بی‌نظیر برای کسانی هستند که می‌خواهند به هر قیمتی دیده شوند. به هنگام دیدن اخبار جنجالی، تفکر انتقادی خود را حفظ کنید تا اسیر فیک نیوز نشوید.

به‌روزرسانی: بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که تصویر مربوط به رونالدو در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است. انتشار این تصویر از زوایای مختلف احتمال واقعی بودن آن را بالا می‌برد، اما نمی‌توان با قطعیت واقعی بودن تصویر را تأیید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات