سری P60 هواوی احتمالاً در سه‌ماهه اول سال آینده با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً هواوی تصمیم دارد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بعدی خود یعنی سری P60 رونمایی کند که ازجمله مهم‌ترین ویژگی این محصولات می‌توان به سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 2 اشاره کرد.
تبلیغات

افشاگر خبرهای فناوری با نام کاربری Classmateguan در ویبو اعلام کرد که سری هواوی P60 تا پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد. این منبع آگاه فاش کرد که نسل بعدی پرچم‌دار غول فناوری چینی از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 که اخیراً معرفی شده است، بهره خواهد برد. ازطرف دیگر نسخه‌ی استاندارد این گوشی‌ با نمایشگر تخت دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

پرچم‌داران سری P60 هواوی احتمالاً اولین گوشی‌های این شرکت خواهند بود که از سیستم‌عامل پیش‌فرض HarmonyOS 3.1 استفاده خواهند کرد. درحال‌حاضر این شرکت نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل خود را دردسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است و انتظار می‌رود این آپدیت در ماه ژانویه، به‌طور عمومی برای سایر کاربران این شرکت نیز منتشر شود.

هواوی نسخه‌ی پایدار HarmonyOS 3.1 را در ماه مارس و آوریل منتشر خواهد کرد که این تاریخ می‌تواند با زمان رونمایی از سری P60 مطابقت داشته باشد. تجربه‌های هواوی از ساخت محصولات سری P، با سری P60 احیاء خواهد شد و گوشی‌های این خانواده با قابلیت‌های جدید عکاسی و فناوری تصویربرداری XMAGE دردسترس قرار خواهند گرفت.

به گزارش HuaweiCentral، سری P60 در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و علاوه‌براین احتمالاً شاهد معرفی یک ساعت هوشمند جدید نیز خواهیم بود. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد غول فناوری چینی تصمیم دارد درکنار گوشی‌های خانواده‌ی P60 از محصولات دیگری نیز رونمایی کند و مطمئناً افرادی را که درانتظار پرچم‌داران بعدی این شرکت هستند، هیجان‌زده خواهد کرد.

سیستم-روی-چیپ (SoC) رده‌بالای جدید کوالکام موسوم به Snapdragon 8 Gen 2 از پردازش‌گر سیگنال تصویر (ISP) موسوم به Spectra Cognitive، حداکثر فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، FastConnect 7800 و نسل پنجم فناوری شارژ سریع این شرکت بهره می‌برد. این پردازنده با فرایند ۴ نانومتری تولید شده است.

سری Mate 50 هواوی ازجمله اولین گوشی‌های هوشمندی بودند که با نسخه‌ی 4G تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 روانه‌ی بازار شدند. ازطرف دیگر، سری هواوی P50 اولین محصولاتی به‌حساب می‌آیند که با نسخه‌ی 4G سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه شدند.

در برخی از رندرهای فاش‌شده از سری هواوی P60 این گوشی از دوربین پشتی با ظاهر مربعی بهره خواهد برد و دوربین سلفی آن نیز در بریدگی بیضی‌شکل مرکز بالای نمایشگر آن قرار خواهد گرفت.

شایان‌ذکر است شرکت هواوی تااین‌لحظه هنوز هیچ اطلاعاتی را به‌طور رسمی درمورد سری P60 منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات