۱۰ گوشی هوشمند برتر بازار از نظر سرعت شارژ

یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
فکر می‌کنید کدام گوشی‌های هوشمند جهان سریع‌ترین سرعت شارژ را ارائه می‌دهند؟
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های نسبتاً کمی بوده است؛ اما ازنظر سرعت شارژ، ارتقای چشمگیری یافته‌اند. روزهایی که برای شارژ کامل گوشی‌های هوشمند باید آن‌ها را چندین ساعت به شارژر متصل می‌کردید، تمام شده است. اکنون سناریو کاملاً متفاوت بوده و فناوری به‌قدری پیشرفت‌ کرده است که امکان شارژ کامل گوشی‌ها از صفر تا صد درصد در کمتر از ۱۰ دقیقه نیز فراهم شده است. اگرچه این آمار کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، کاملاً واقعیت دارد.

سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی ازنظر ارائه‌ی سرعت شارژ سریع در محصولات خود، تلاش‌های بیشتری درمقایسه‌با سایر سازندگان کرده‌اند. درمقابل، غول‌های بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند ازجمله اپل و سامسونگ همچنان ازنظر ارائه‌ی سرعت شارژ، از رقبای چینی عقب‌تر هستند. سال گذشته، بهترین گوشی هوشمند جهان ازنظر سرعت شارژ با شارژ ۱۲۰ وات عرضه شد؛ اما درحال‌حاضر محصولاتی به‌ بازار عرضه شده‌اند که حتی از شارژرهای فوق‌سریع ۲۰۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

در این مقاله، ۱۰ گوشی برتر جهان ازنظر برخورداری از بیشترین سرعت شارژ را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله جذاب را از دست ندهید.

رتبه‌بندی گوشی‌ها بر چه اساسی انجام شده است؟

داده‌های مربوط به سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند در این مطلب براساس نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های انجام‌شده در وب‌سایت‌ها و کانال‌های معتبر یوتیوب جمع‌آوری شده‌اند؛ زیرا این محصولات در همه‌ی نقاط جهان دردسترس نیستند تا بتوان آن‌ها را به‌طور‌یکسان بررسی کرد. به‌عنوان مثال، برخی از گوشی‌های سازندگان چینی فقط در این کشور فروخته می‌شوند و امکان خرید آن‌ها در بازارهای بین‌الملی میسر نیست.

همچنین، فراموش نکنید که مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ گوشی‌های هوشمند می‌تواند با‌‌‌توجه‌‌‌‌به‌ شرایط متفاوت باشد؛ بنابراین، امکان دارد هنگام بررسی شخصی، با نتایج متفاوتی مواجه شوید. با‌‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه حجم باتری هریک از این گوشی‌ها متفاوت است، سرعت شارژ آن‌ها براساس میلی‌آمپر در هر دقیقه مدنظر قرار داده شده است.

۱۰. iQOO 9T

گوشی موبایل ویوو vivo iQOO 9T سفید با طرح BMW

سرعت شارژ استاندارد: ۲۰۴ میلی‌‌آمپر در دقیقه

iQOO 9T در جایگاه آخر این فهرست قرار دارد؛ اما فناوری شارژ آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. این محصول از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و iQOO مدعی شده است که ازطریق فناوری شارژ ۱۲۰ وات فقط در ۲۰ دقیقه می‌توان آن را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد. زمانی‌که گوشی آزمایش شد، باتری آن در مدت حدود ۲۳ دقیقه شارژ شد. دستیابی به چنین سرعتی بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد و اگر سرعت شارژ پرچم‌داران گران‌قیمت اپل و سامسونگ (کمی بیش از یک ساعت) را در نظر بگیرد، جذابیت این ویژگی بیشتر احساس خواهد شد.

iQOO 9T به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است و حداکثر با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. این دستگاه به دوربین پشتی سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است. در بخش جلویی iQOO 9T نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با قیمتی درحدود ۶۰۹ دلار تهیه کنید.

۹. شیائومی ۱۲ پرو

کار با شیائومی ۱۲ پرو

سرعت شارژ استاندارد: ۲۱۹ میلی‌‌آمپر در دقیقه

شیائومی ۱۲ پرو محصولی پرچم‌دار محسوب می‌شود که به‌طور‌مستقیم برای رقابت با گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو عرضه شده است. ظاهر این دستگاه استاندارد است؛ اما سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. گوشی مذکور به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1، حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین پشتی سه‌گانه‌ متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

شیائومی ۱۲ پرو از باتری ۴۶۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات HyperCharge بهره می‌برد. شارژ کامل باتری این دستگاه حدود ۲۴ دقیقه طول می‌کشد؛ اما با روشن‌کردن حالت Boost، این زمان به ۲۱ دقیقه کاهش خواهد یافت. مدل پایه‌ی این دستگاه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و قیمتش ۹۹۹ دلار است.

۸. iQOO 9 Pro

vivo iQOO 9 Pro نارنجی

سرعت شارژ استاندارد: ۲۳۵ میلی‌‌آمپر در دقیقه

iQOO 9 Pro اوایل سال جاری با سخت‌افزار قدرتمند معرفی شد. این دستگاه به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر ISOCELL GN5 سامسونگ، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین پرتره ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲٫۵ برابری مجهز است.

گوشی هوشمند iQOO 9 Pro یکی از دستگاه‌های سریع‌ درمیان محصولاتی است که از شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. این گوشی از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و شارژ کامل آن فقط حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. قیمت مدل پایه‌ی این محصول ۷۴۳ دلار است.

۷. ریلمی GT Neo 3

گوشی موبایل ریلمی Realme GT Neo3 آبی

سرعت شارژ استاندارد: ۲۳۷ میلی‌‌آمپر در دقیقه

ریلمی GT Neo 3 اولین گوشی هوشمند تجاری جهان بود که با شارژ سریع ۱۵۰ وات عرضه شد. این دستگاه در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۲ به‌نمایش درآمد و چند ماه بعد، دردسترس خریداران قرار گرفت. ریلمی GT Neo 3 از تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای مدیاتک Dimensity 8100 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، حداکثر ۱۲ گیگابایت‌ حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین پشتی سه‌گانه‌ی متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است.

ریلمی GT Neo 3 از شارژ UltraDart بهره می‌برد و به‌ادعای شرکت سازنده، باتری ۴۵۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی آن درحدود ۱۷ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد. ناگفته نماند آزمایش‌های واقعی نشان می‌دهند مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ صفر تا صد این دستگاه تقریباً ۱۹ دقیقه است که به رقم اعلامی ریلمی بسیار نزدیک است. GT Neo 3 با قیمت ۷۰۰ دلار فروخته می‌شود.

۶. شیائومی 11T پرو

عکاسی با گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو

سرعت شارژ استاندارد: ۲۳۸ میلی‌‌آمپر در دقیقه

شیائومی 11T پرو در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ معرفی شد؛ اما ازنظر سرعت شارژ، همچنان یکی از بهترین گوشی‌های جهان است. این محصول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شیائومی 11T پرو به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد. مدت‌زمان لازم برای شارژ کامل باتری این دستگاه نزدیک به ۲۱ دقیقه است. نکته‌ی جالب اینکه باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی این گوشی به‌ دو بخش تقسیم شده است تا از مشکلات ایجاد گرمای بیش‌ازحد جلوگیری شود. این گوشی جذاب با قیمت حدود ۷۰۰ دلار دردسترس خریداران قرار دارد.

۵. وان‌پلاس 10R

OnePlus 10R / گوشی موبایل وان پلاس 10R مشکی

سرعت شارژ استاندارد: ۲۵۰ میلی‌‌آمپر در دقیقه

وان‌پلاس با معرفی گوشی وان‌پلاس 10R به‌ جمع شرکت‌هایی پیوست که محصولاتی با سرعت شارژ بسیار سریع عرضه کرده‌اند. این دستگاه از فناوری شارژ ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند و به ادعای وان‌پلاس، فقط در ۱۷ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد. آزمایش‌های واقعی انجام‌شده روی این محصول نیز نشان می‌دهد باتری ۴۸۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی آن در ۱۸ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود.

وان‌پلاس 10R در جایگاهی بین محصولات برند نورد و پرچم‌داران این شرکت قرار دارد. این دستگاه از تراشه‌ی Dimensity 8100 مدیاتک با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و بخش پشتی آن میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. وان‌پلاس 10R با قیمت ۴۸۵ دلار در برخی بازارهای منتخب عرضه می‌شود. گفتنی است این گوشی در برخی بازارها با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ ۸۰ وات نیز عرضه می‌شود.

۴. وان‌پلاس 10T

گوشی موبایل وان پلاس OnePlus 10T سبز

سرعت شارژ استاندارد: ۲۵۲ میلی‌‌آمپر در دقیقه

وان‌پلاس 10T ازجمله گوشی‌های با سرعت‌ شارژ بسیار درخورتوجه است که در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا نیز عرضه می‌شود. این دستگاه برخلاف وان‌پلاس 10R، از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌برد و در دو نسخه روانه‌ی بازار شده است. بهترین مدل این محصول ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. همچنین، این محصول پرچم‌دار از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص‌عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

وان‌پلاس 10T به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ وات SuperVOOC مجهز شده است که در ۱۹ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود. این مدت‌زمان با اندازه‌گیری‌های برخی منابع معتبر فناوری مطابقت دارد. اگرچه این محصول از فناوری شارژ ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند، این ویژگی در آمریکا کمی پیچیده‌تر به‌نظر می‌رسد؛ زیرا به‌دلیل محدودیت قدرت خروجی AC در این کشور، حداکثر سرعت شارژ سریع مجاز برای گوشی‌های هوشمند ۱۲۵ وات است. علاقه‌مندان می‌توانند وان‌پلاس 10T را با قیمت ۶۵۰ دلار بخرند.

۳. نوبیا ردمجیک ۷ پرو

گوشی موبایل نوبیا رد مجیک 7 پرو زد تی ای / ZTE nubia Red Magic 7Pro شفاف

سرعت شارژ استاندارد: ۲۷۷ میلی‌‌آمپر در دقیقه

نوبیا ردمجیک ۷ پرو، تنها گوشی گیمینگی است که موفق شد در فهرست برترین گوشی‌های هوشمند ازنظر سرعت شارژ قرار گیرد. این محصول از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. نوبیا ردمجیک ۷ پرو یک هسته‌ی اختصاصی مخصوص بازی و بارهای کاری مرتبط با آن دارد تا تجربه‌ای لذت‌بخش‌تری از گیمینگ ارائه دهد.

نوبیا ردمجیک ۷ پرو به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۳۵ وات مجهز شده است؛ البته شرکت سازنده‌ شارژری با قدرت ۶۵ وات در جعبه‌ی آن قرار داده است. این محصول در آزمون‌های بررسی سرعت شارژ در ۱۸ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ شد. نوبیا ردمجیک ۷ پرو با قیمت ۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار شده است.

۲. iQOO 10 Pro

گوشی موبایل 10 iQOO پرو ویوو / vivo iQOO 10 Pro مشکی

سرعت شارژ استاندارد: ۳۴۸ میلی‌‌آمپر در دقیقه

تا چند ماه قبل، iQOO 10 Pro در جایگاه برترین گوشی هوشمند جهان ازنظر سرعت شارژ قرار داشت؛ اما اکنون رده‌ی دوم این فهرست را دراختیار دارد. این محصول از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌برد که شامل پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی V1 Plus است. این گوشی را در سه نسخه می‌توان خرید که قوی‌ترین مدل آن ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد.

در پنل پشتی iQOO 10 Pro، دوربین پشتی سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر GN5 و دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۵۰ درجه و دوربین تله‌فوتو ۱۴٫۶ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی ۴۰ برابری و در پنل جلویی آن، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

iQOO 10 Pro از شارژ ۲۰۰ وات پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن فقط در ۱۰ دقیقه شارژ شود. آزمایش‌های انجام‌شده روی این دستگاه نشان داد ادعاهای شرکت سازنده واقعیت ندارد و برای شارژ کامل آن ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه زمان نیاز است که ۳ دقیقه از رقم اعلام‌شده بیشتر است. این گوشی را با قیمت ۴۷۱ دلار می‌توان تهیه کرد.

۱. ردمی نوت ۱۲ نسخه‌ی Explorer

گوشی موبایل ردمی نوت 12 اکسپلورر شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12 Explorer

سرعت شارژ استاندارد: ۴۳۰ میلی‌‌آمپر در دقیقه

شیائومی اخیراً نسخه‌ی Explore گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ را رونمایی کرده است که تا این‌ لحظه عنوان برترین گوشی هوشمند جهان ازنظر سرعت شارژ را از آنِ خود کرده است. این دستگاه از شارژ بسیار سریع ۲۱۰ وات پشتیبانی می‌کند که سریع‌تر از هر گوشی دیگری در بازار است. اگرچه سرعت شارژ یکی از ویژگی‌های مهم‌ این محصول به‌شمار می‌رود، سایر مشخصات آن نیز جذاب است.

ردمی نوت ۱۲ نسخه‌ی Explore از تراشه‌ی ۶ نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک، حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. ردمی نوت ۱۲ نسخه‌ی Explore به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که به‌ادعای شرکت سازنده، فقط در ۵ دقیقه تا ۶۶ درصد و در ۹ دقیقه به‌طور‌کامل شارژ خواهد شد.

آزمایش‌های انجام‌شده روی این گوشی نشان می‌دهد شارژ کامل باتری آن حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. حداکثر خروجی ثبت‌شده هنگام شارژ این محصول ۱۸۴ وات بود که دمای آن را به ۴۳٫۳ درجه‌ی سلسیوس رساند. قیمت این دستگاه از حدود ۳۸۳ دلار شروع می‌شود؛ اما در برخی بازارهای مهم ازجمله ایالات‌ متحده‌ی آمریکا دردسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات