نسخه Explorer Edition ردمی نوت ۱۲ در واقعیت نمی‌تواند شارژ ۲۱۰ وات ارائه کند

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، سرعت شارژ نسخه‌ی Explorer Edition ردمی نوت ۱۲ کمتر از ۲۱۰ وات است؛ اما هنوز هم از بسیاری گوشی‌های موجود در بازار شارژ سریع‌تری ارائه می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی چندی پیش از سری ردمی نوت ۱۲ (Redmi Note 12) در چهار مدل رونمایی کرد. ردمی نوت ۱۲ پرو و Explorer Edition چشم‌نوازترین نسخه‌ها هستند؛ اما تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد. تنها وجه تمایز آن‌ها وجود شارژ ۲۱۰ واتی در نسخه‌ی Explorer Edition ردمی نوت ۱۲ است. شیائومی سطح فناوری شارژ را با این گوشی میان‌رده جدید افزایش داده؛ اما ظاهراً گوشی مذکور در آزمون‌های دنیای واقعی به این مشخصات چشمگیر دست پیدا نکرده است.

شارژ ۲۱۰ واتی Explorer Edition برای جلب توجه است

شارژ ۲۱۰ واتی بسیار بالاتر از چیزی است که اکنون در بازار داریم. برای مثال ریلمی و وان‌پلاس گوشی‌های هوشمند با شارژ ۱۵۰ واتی ارائه می‌کنند. شیائومی در این فناوری از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده کرده و برای رسیدن به استانداردهای شارژ ۲۱۰ واتی تولید ویژه‌ای انجام داده است. با وجود همه‌ی این‌ موارد، نسخه‌ی Explorer Edition ردمی نوت ۱۲ به شارژدهی وعده داده شده نمی‌رسد؛ اما در هر حال، هنوز هم سریع‌تر از بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار است.

Explorer Edition دارای حداکثر شارژ ۱۸۴٫۸۵ واتی است

افراد حاضر در Charger Labs آزمایش‌هایی را با Redmi Note 12 Explorer Edition انجام دادند. نتایج نشان داد که این گوشی توانسته به حداکثر ۱۸۴٫۸۵ وات در حدود سه دقیقه برسد. این سرعت هنوز هم سریع‌تر از گوشی‌های اکثریت بازار است؛ به‌خصوص وقتی به برخی از پرچم‌داران نگاه می‌کنیم که حتی نمی‌توانند به شارژ ۵۰ وات برسند.

سرعت شارژ ۲۱۰ واتی ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر

گفتنی است که سرعت ۱۸۴ وات برای مدت طولانی دوام نیاورد و وارد یک کاهش مداوم شد. صرف نظر از آن، فناوری شارژ توانست بالای ۱۲۰ وات بماند. در نهایت، گوشی همچنان قادر به شارژ کامل تنها در ۱۰ دقیقه و ۱۰ ثانیه بود. بنابراین، با وجود سرزبان افتادن این فناوری، به نظر می‌رسد که شیائومی با Explorer Edition کلاهبرداری نمی‌کند. افت وات تقریباً برای ایمنی است. زمان شارژ در آزمون‌ها ۱ دقیقه و ۱۰ ثانیه بالاتر از ۹ دقیقه اعلام شده توسط شیائومی بود؛ اما در دنیای واقعی، این یک معضل نیست.

شیائومی بی‌شک از شارژ ۲۱۰ وات برای اهداف بازاریابی استفاده کرده است. باوجوداین، وقتی صحبت از دنیای واقعی می‌شود، فناوری شارژ همیشه در حال سازگاری با کاهش حرارت و جلوگیری از مسائل دیگر است. ناگفته نماند ردمی نوت ۱۲ اکسپلور ادیشن در آزمایش به حداکثر دمای ۴۳٫۳ درجه سانتیگراد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات