پیکسل 7a احتمالاً با دوربین پرچم‌دار و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم عرضه خواهد شد

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
پیکسل 7a، گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی گوگل برای سال ۲۰۲۳ احتمالاً با دوربین‌ پرچم‌دار، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و قابلیت‌های رده‌بالای دیگر، نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا درخورتوجهی خواهد داشت.
تبلیغات

استراتژی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی گوگل با معرفی پیکسل 3a مشخص شد؛ محصولی که تجربه‌ای شبیه به پیکسل‌های پرچم‌دار را با قیمتی ارزان‌تر دردسترس کاربران قرار داد. ابتدا تفاوت میان مدل‌های پرچم‌دار پیکسل و سری A به جنس بدنه، مقاوم‌نبودن دربرابر نفوذ آب و مشخصات رده‌پایین‌تر ارتباط داشت، اما این شکاف با گذشت زمان کم‌تر شد.

گوگل در سال ۲۰۲۰، پیکسل 4a 5G را درکنار پیکسل ۵ روانه‌ی بازار کرد. هردو گوشی به تراشه‌ی Snapdragon 765G مجهز شدند. در آن زمان قابلیت‌هایی مثل نمایشگر ۹۰ هرتزی، مقاومت دربرابر آب، بدنه‌ی فلزی درجه‌یک و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، ازجمله مهم‌ترین تفاوت‌های پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G بود. کم‌تر از یک‌سال بعد شاهد رونمایی از پیکسل 5a بودیم که با قیمتی مناسب، بدنه‌ی فلزی و مقاومت دربرابر آب عرضه شد.

به‌هرحال، معرفی پیکسل 6a گامی رو‌به‌عقب برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سری A گوگل بود. این محصول روند مدل‌های قبلی را دنبال نکرد و با دوربین‌های ضعیف‌تر از نمونه‌های پرچم‌دار خود، سری پیکسل ۶ معرفی شد. گوگل ترجیح‌ داد درعوض از همان حسگر دوربینی سری پیکسل ۲ تا پیکسل ۵ در پیکسل 6a استفاده کند.

وب‌سایت 9to5Google در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد گوگل احتمالاً در فاصله‌ی بین پاییز ۲۰۲۲ تا اواسط ۲۰۲۳، حداقل پنج دستگاه جدید معرفی خواهد کرد که دو مدل آن‌ها با نام رمز Panther و Cheetah در اوایل ماه جاری به‌ترتیب با نام تجاری پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو رونمایی شدند. علاوه‌براین، نام رمز Tangor به تبلت پیکسل این شرکت اشاره دارد و Felix نیز احتمالاً نشان‌دهنده‌ی پیکسل نوت‌پد است. علاوه‌براین نام رمز Lynx را داریم که هنوز هیچ جزئیاتی درمورد آن دردسترس قرار نگرفته است.

تبلت پیکسل گوگل

(تبلت پیکسل گوگل)

بررسی کدهای سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهد پیکسل 7a دردست ساخت است. منطقی است که فرض کنیم این گوشی همان Lynx خواهد بود که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد.

همه‌ی اطلاعاتی که تا این‌لحظه درمورد Lynx گوگل به‌بیرون درز پیدا کرده است، نشان می‌دهد پیکسل 7a نسبت به مدل‌های قبلی سری A، دستگاهی قدرتمندتر و جذاب‌تر خواهد بود.

افشاگر معروف خبرهای فناوری، DigitalChatStation اوایل سال جاری در ویبو جزئیاتی را درمورد یکی از گوشی‌های سری پیکسل ارائه‌ کرد؛ دستگاهی که وظیفه‌ی ساخت آن برعهده‌ی فاکسکان چین است. طبق گزارش‌ها، این محصول از تراشه‌ی تنسور G2 سری پیکسل ۷ استفاده خواهد کرد و از بدنه‌ی سرامیکی بهره خواهد برد. اکنون به‌نظر می‌رسد منظور این افشاگر، همان پیکسل 7a بوده است.

اگر خبر اخیر واقعیت داشته باشد، استفاده از بدنه‌ی سرامیکی اولین گام بزرگ گوگل برای بهبود کیفیت ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی این شرکت به‌حساب می‌آید، زیرا غول جستجوی اینترنت تاکنون از پلاستیک، شیشه و فلز در ساخت گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است. تغییر جنس بدنه، حرکتی بسیار جسورانه است زیرا سرامیک به‌عنوان ماده‌ای درجه‌یک و با کیفیت درنظر گرفته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات