سری ردمی نوت ۱۲ پرو با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، شارژ ۲۱۰ وات و نمایشگر OLED معرفی شدند

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی سرانجام گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۲ پرو را در سه‌ مدل پرو و پرو پلاس و Explorer با برچسب‌های قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار معرفی کرد.
تبلیغات

همان‌طورکه انتظار می‌رود، گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ پرو در سه نسخه معرفی شدند که شامل ردمی نوت ۱۲ پرو و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و نسخه‌ی Exlorer Edition ردمی نوت ۱۲ می‌شود. شیائومی مدل دیگری از این سری گوشی‌ها را با نام Yibo Edtion نیز رونمایی کرده است.

سه مدل ردمی نوت ۱۲ پرو شباهت‌های زیادی دارند و فقط برخی مشخصات خاص آن‌ها متفاوت است. هر سه نسخه‌ی این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD پلاس) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند.

دوربین سلفی نیز در بریدگی پانچ‌هول بالای نمایشگر این گوشی‌ها تعبیه شده است. صفحه‌نمایش این محصولات از نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱ بهره می‌برند و از رنگ‌های ۱۰ بیتی، حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت، فناوری HDR10 و HDR10 پلاس و تکنولوژی دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کنند.

رنگ بندی ردمی نوت ۱۲ پرو

(رنگ‌بندی ردمی نوت ۱۲ پرو)

به‌گزارش Gizmochina، سری ردمی نوت ۱۲ پرو به پردازنده‌ی Dimensity 1080 مدیاتک و رم LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 مجهز شده است. مدل پرو پلاس و Explorer از سیستم خنک‌کننده‌ی ۳۰۰۰ میلی‌مترمربعی VC بهره می‌برد؛ درحالی‌که مدل پرو از سیستم خنک‌کننده‌ی ۲۰۰۰ میلی‌مترمربعی مبتنی‌بر گرافن استفاده می‌کند.

از دیگر مشخصات سری ردمی نوت ۱۲ پرو می‌توان به حسگر اثرانگشت روی لبه‌ی کناری، حسگر مادون‌قرمز، موتور خطی محور X، بلندگوهای دوگانه‌ی استری و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این گوشی‌ها از 5G، دو سیم‌کارت، وای‌فای ۶، درگاه USB C، تراشه‌ی NFC و GNSS نیز پشتیبانی می‌کنند.

رنگ بندی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

(رنگ بندی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس)

سری نوت ۱۲ پرو ردمی به‌طورپیش‌فرض رابط‌ کاربری MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند. نسخه‌ی پرو و پرو پلاس از باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی بهره می‌برند؛ اما نسخه‌ی Explorer به باتری ۴۳۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی مجهز شده است.

مهم‌ترین تفاوت میان مدل‌های سری ردمی نوت ۱۲ پرو سیستم دوربین آن‌ها است. مدل پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX766 سونی بهره می‌برد. این حسگر 1/1.56 اینچی از لنز ۶ تکه بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/1.88 است و از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

درمقابل، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و Explorer Edition از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.4 اینچی ISOCELL HPX سامسونگ بهره می‌برند. این دوربین به لنز ۷ تکه و پوشش ALD مجهز شده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.65 است و از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه Yibo Editon ردمی نوت ۱۲

(نسخه Yibo Editon ردمی نوت ۱۲)

سیستم دوربین پشتی هر سه مدل ردمی نوت ۱۲ پرو درکنار دوربین اصلی به‌طورمشابه به‌ یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی‌ها از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برند.

تفاوت دیگر در سری ردمی نوت ۱۲ پرو، سرعت شارژ آن‌ها است. مدل پرو و پرو پلاس و Explorer Edition به‌ترتیب از فناوری شارژ سریع ۶۷ و ۱۲۰ و و ۲۱۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

قیمت و تاریخ عرضه‌ی سری ردمی نوت ۱۲ پرو

قیمت مدل‌های مختلف سری ردمی نوت ۱۲ پرو در چین به‌شرح زیر است:

ردمی نوت ۱۲ پرو

  • مدل ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایت ۲۳۵ دلار
  • مدل ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۲۴۸ دلار
  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۲۷۶ دلار
  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت ۳۰۴ دلار

ردمی نوت ۱۲ پرو در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۳۰۴ دلار
  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت ۳۳۲ دلار

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی به‌فروش می‌رسد.

نسخه‌ی Explorer Edition ردمی نوت ۱۲

  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی ۳۳۲ دلار

نسخه‌ی Yibo Edition ردمی نوت ۱۲

  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت ۳۶۰ دلار

نسخه‌های Explorer Edition و Yibo Edition در رنگ مشکی به بازار عرضه می‌شوند. خریداران می‌توانند سری ردمی نوت ۱۲ پرو را از همین‌حالا پیش‌خرید کنند. فروش این گوشی‌ها نیز از ۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات