تماشا کنید: مقاومت بهتر آیفون ۱۴ پلاس نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس در آزمون سقوط

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تست سقوط گوشی‌های آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس نشان می‌دهد کدام‌یک از این دودستگاه دربرابر ضربه‌‌، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
تبلیغات

برای بررسی مقاومت آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل دربرابر ضربات ناشی از سقوط، آزمایش جدیدی با DropBot انجام شده است؛ رباتی که برای انجام دقیق‌تر آزمایش سقوط گوشی‌ها از ارتفاع ۶ فوتی (حدود ۱٫۸ متر) طراحی شده است. این تست‌ها بدون قاب و محافظ‌ صفحه‌نمایش، روی سطح پیاده‌رو و از جهت پشت، جلو و کناره‌های دستگاه‌های مذکور انجام شد. با وجود این‌که پنل پشتی و جلویی این گوشی‌ها از سپرسرامیکی بهره می‌برد، اما پس از برخورد با سطح زمین، آسیب‌های زیادی در آن‌ها دیده شد.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پلاس پس‌از سقوط روی سطح پیاده‌رو، شکسته شد. این میزان شکستگی به‌حدی بود که کار با گوشی را دشوار می‌کند. ازطرف دیگر، آسیب واردشده به آیفون ۱۴ پرو مکس حتی بیشتر بود و شکاف‌های بزرگ‌تری روی نمایشگر و همچنین گوشه‌های دستگاه ایجاد شد.

پس از انجام تست سقوط آیفون ۱۴ پلاس ازطرف پشت، محفظه‌ی دوربین گوشی آسیب دید و همچنین یک‌طرف آن ترک خورد. آیفون ۱۴ پرو مکس در این آزمون، آسیب زیادی را متحمل شد، به‌طوری‌که بدنه‌ی شیشه‌ی پشتی آن به‌طور کامل شکست و بخش بزرگی از آن به‌طور کامل از دستگاه جدا شد. علاوه‌براین، آسیب زیادی به محفظه‌ی دوربین دستگاه وارد آمد.

تماشا در آپارات

وقتی آیفون ۱۴ پلاس از کناره با زمین برخورد کرد، آسیب کم‌تری به آن وارد آمد و فقط چند خراش در گوشه‌های آن دیده شد. بار دیگر، آیفون ۱۴ پرو مکس در این آزمون عملکرد خوبی نداشت و بعداز انجام این مرحله، پنل پشتی ترک‌خورده‌، گوشه‌های خراشیده شده، دکمه‌های فرورفته و محفظه‌ی دوربین آسیب‌دیده به‌وضوح قابل مشاهده بود. البته تا این مرحله، هردو دستگاه با وجود آسیب‌های فراوان، همچنان بدون مشکل کار می‌کنند.

آزمایش‌ سقوط نشان داد که آیفون ۱۴ پرو مکس ازنظر میزان مقاومت عملکردی مشابه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو دارد و به همان‌اندازه، آسیب‌پذیر است. نتایج این تست همچنین نشان می‌هد که بدنه‌ی آلومینیومی آیفون ۱۴ پلاس دربرابر ضربه‌ها مقاومت بهتری نسبت به بدنه‌ی فولادی آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه می‌دهد.

مثل همیشه، استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش و قاب‌های بادوام برای آیفون، باعث خواهد شد تا صدمات احتمالی ناشی از ضربات به این گوشی، به‌میزان درخورتوجهی کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات