عملکرد ناامیدکننده پیکسل ۷ پرو در آزمون گیمینگ؛ حتی ضعیف‌تر از پوکو F3

یک‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل ۷ پرو در آزمون گیمینگ پس از تنها ۳۰ ثانیه با افت قابل‌توجه عملکرد مواجه شد و در نهایت میانگین نرخ فریم ثبت‌شده توسط این گوشی بسیار کمتر از حد انتظار بود.
تبلیغات

گوگل به هنگام رونمایی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو ادعا کرد این دو گوشی دستگاه‌هایی پیشرفته برای تصویربرداری‌اند و بررسی‌های مؤسسه‌ی DXOMark این ادعا را تأیید می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد پردازنده‌ی تنسور نسل دوم با تمام مزایایی که برای تصویربرداری دارد، در حوزه‌ی گیمینگ نمی‌تواند درخشان ظاهر شود.

براساس گزارش نوت‌بوک‌چک، یک یوتیوبر عملکرد پیکسل 7 پرو را در بازی Genshin Impact مورد بررسی قرار داده و متوجه شده است این گوشی پرچم‌دار بسیار ضعیف‌تر از سایر پرچمداران عمل می‌کند. پیکسل جدید گوگل حتی نتوانسته‌ است در حد و اندازه‌ی پرچمداران سال ۲۰۲۱ که غالباً پردازنده‌ی Snapdragon 888 دارند ظاهر شود. نکته‌ی ناامیدکننده، ضعف پیکسل ۷ پرو دربرابر پوکو F3 شیائومی است، گوشی هوشمندی که پردازنده‌ی Snapdragon 870 دارد.

گوشی پیکسل ۷ پرو توانسته است در بازی Genshin Impact میانگین نرخ فریم ۳۷٫۲FPS را ثبت کند (FPS مخفف فریم‌برثانیه است). درمقایسه، آیفون ۱۴ پرو مکس با پردازنده‌ی پرقدرت A16 به میانگین نرخ فریم ۵۸٫۴FPS دست می‌یابد. شیائومی 12S اولترا و ردمی K50 پرو (مجهز به Dimensity 9000) به‌ترتیب توانسته‌اند میانگین نرخ فریم ۵۷٫۷FPS و ۵۲٫۹FPS را ثبت کنند. میانگین نرخ فریم ارائه‌شده توسط پوکو F3 شیائومی، ۴۶٫۵FPS بود.

به‌نظر می‌رسد در زمینه‌ی اجرای بازی، تنسور نسل دوم بدترین پردازنده‌ی پریمیوم در بازار موبایل است. با وجود عملکرد ضعیف‌تر نسبت‌به رقبا، انتظار داشتیم پیکسل ۷ پرو مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشد، اما ظاهراً پرچم‌دار گوگل در این زمینه نیز ضعیف عمل می‌کند.

درحالی‌که تراشه‌هایی مثل Snapdragon 8 Gen 1 در ابتدا قوی عمل می‌کنند و پس از داغ شدن عملکردشان ضعیف می‌شود، تنسور نسل دوم در تمامی شرایط تراشه‌ای کم‌قدرت است. میانگین نرخ فریم پیکسل ۷ پرو در بازی Genshin Impact پس از تنها ۳۰ ثانیه از ۵۹FPS به حدودا ۴۰FPS رسید.

پیکسل ۷ پرو گوگل با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار از چند روز پیش روانه‌ی بازار شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات