سونی اکسپریا وان مارک ۵ احتمالاً با دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی متغییر معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً سونی تصمیم دارد اکسپریا وان مارک ۵ را با قابلیت بزرگ‌نمایی پریسکوپی متغییر بهبودیافته معرفی کند. علاوه‌براین احتمال دارد این شرکت از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو این گوشی استفاده کند.
تبلیغات

گزارش‌های ماه گذشته حاکی از آن بود که سونی احتمالاً اکسپریا وان مارک ۵ را به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مشابه دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس مجهز خواهد کرد. اکنون یکی دیگر از افشاگران خبرهای فناوری نیز در ویبو تأیید کرده است که دوربین پرچم‌دار بعدی سونی از حسگر مشابه حسگر دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو بهره خواهد برد.

گفته می‌شود دوربین اصلی اکسپریا وان مارک ۵ از حسگر 1/1.28 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری استفاده خواهد کرد. طبق شایعات قبل، دوربین این گوشی از فیلتر رنگی متفاوت Bayer CFA بهره خواهد برد که احتمالاً برای بهبود دقت رنگ درنظر گرفته شده است. این دوربین برای ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی، چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند که از این‌نظر عملکردی شبیه به دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی آن خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد سونی درحال توسعه‌ی اپلیکیشن سینمایی جدیدی است که برخی قابلیت‌های دوربین‌های آلفای این شرکت مثل عکس‌برداری متوالی را دردسترس دارندگان اکسپریا وان مارک ۵ قرار خواهد داد.

به گزارش NotebookCheck، دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی اکسپریا وان مارک ۵ سونی از حسگر اصلاح‌شده‌ی IMX557 بهره خواهد برد. سونی از این حسگر در اکسپریا وان مارک ۲، اکسپریا ۵ مارک ۳، اکسپریا ۵ مارک ۲ و اکسپریا ۵ مارک ۴ استفاده کرده است. گفته می‌شود نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی این حسگر از فاصله‌ی کانونی ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر یا بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲٫۹ تا ۸٫۳ برابری پشتیبانی می‌کند و همچنین به‌عنوان یک دوربین پریسکوپی طراحی شده است.

طبق گزارش‌های اخیر،‌اکسپریا وان مارک ۵ اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد شد و احتمال دارد سونی در رویداد MWC ۲۰۲۳ رسماً از این دستگاه رونمایی کند. شایان ذکر است که اکسپریا وان مارک ۴ در ماه می معرفی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات