ظاهراً اپل به‌دنبال اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس روی آیفون است

جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گواهی حق‌اختراع جدیدی اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم را در آیفون‌های خود ارائه دهد.
تبلیغات

پتنت جدید اپل برای شارژ معکوس آیفون باعث گمانه‌زنی‌های بیشتری درمورد اضافه شدن این قابلیت روی گوشی‌های آیفون شده است. این گواهی درواقع یکی از کاربردهای احتمالی فناوری شارژ معکوس را توصیف می‌کند که در آن دو آیفون روی یکدیگر قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها گیرنده‌ی شارژ و دیگری انتقال‌دهنده‌ی شارژ خواهد بود.

شارژ معکوس که با عنوان شارژ دوطرفه نیز شناخته می‌شود، نوعی از فناوری شارژ بی‌سیم است که در آن یک دستگاه می‌تواند دستگاه دیگر را با روش بی‌سیم شارژ کند. یکی از بیشترین درخواست‌های کاربران اپل این است که امکان شارژ ایرپاد یا اپل‌واچ با قراردادن آن‌ها در پشت گوشی آیفون فراهم شود.

مثال دیگری که در پتنت‌های اپل نیز توضیح داده شده است، به مک‌بوک و آیپد ارتباط دارد که می‌تواند آیفون و اپل واچ را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند. قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم از سال‌ها قبل در برخی گوشی‌های اندرویدی ارائه شده است. علاوه‌براین از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی مبنی‌بر اضافه شدن این ویزگی به آیفون‌های اپل بوده‌ایم که سابقه‌ی آن به آیفون ۱۱ بازمی‌گردد اما حتی با معرفی سری آیفون ۱۴، این امر محقق نشده است.

پتنت شارژ بی‌سیم معکوس اپل

شکست اپل در پیاده‌سازی فناوری شارژ معکوس پس از توقف پروژه‌ی AirPower بیشتر احساس شد. کانال یوتیوب معروف MKBHD با حالتی طعنه‌آمیز دراین‌رابطه گفت:

به‌نظر می‌رسد اپل فقط می‌تواند کارت اعتباری شما را شارژ کند.

به گزارش 9to5Mac، پتنت جدید اپل شامل یک سیستم برق بی‌سیم است که از دستگاه‌های الکترونیکی مختلفی مثل ساعت مچی، گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، پاوربانک، لوازم‌جانبی دستگاه‌های الکترونیکی، پدهای شارژ بی‌سیم و سایر تجهیزات الکترونیکی که از پد شارژ بی‌سیم بهره می‌برند پشتیبانی می‌کند.

به‌عنوان مثال، یک دستگاه الکترونیکی می‌تواند یک سیم‌پیچ برقی بی‌سیم داشته باشد. برخی از دستگاه‌ها از این سیم‌پیچ‌ها برای انتقال سیگنال‌های برقی بهره می‌برند. درحالی‌که سایر دستگاه‌ها از این قطعه برای دریافت سیگنال بی‌سیم برق، استفاده می‌کنند.

امکان دارد برخی از دستگاه‌ها از سیستمی بهره ببرند که توانایی انتقال و دریافت شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال یک گوشی هوشمند یا سایر لوازم الکترونیکی قابل‌حمل می‌توانند به سیم‌پیچی مجهز شوند که برای دریافت شارژ بی‌سیم از شارژر یا دستگاه‌های انتقال‌دهنده‌ی شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند. علاوه‌براین می‌توان از این فناوری برای انتقال برق به دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند بهره گرفت.

فناوری شارژ بی‌سیم معکوس می‌تواند نگرانی‌های کاربران را درمورد باتری بسیاری از محصولات الکترونیکی برطرف کند زیرا می‌توان با استفاده از آن دستگاه‌های دیگر را شارژ کرد. جزئیات گواهی حق‌اختراع اپل به‌وضوح نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد قابلیت مذکور را در محصولات خود ارائه دهد، اما سؤال مهم این است که چه زمانی این کار را انجام خواهد داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات