سامسونگ نسخه آزمایشی جدید One UI 5 را با صفحه قفل الهام گرفته از iOS 16 منتشر کرد

پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با الهام گرفتن از iOS 16، نسخه‌ی آزمایشی جدید رابط کاربری انحصاری خود را با صفحه‌ی قفل شبیه به سیستم‌عامل موبایلی جدید اپل ارائه کرده است.
تبلیغات

گاهی‌اوقات تشخیص این‌که آیا نوآوری‌های آیفون، الهام‌بخش اندروید هستند یا خیر دشوار است. گوگل در اندروید ۱۳ از زبان طراحی Material You رونمایی کرد در‌حالی‌که اپل نیز iOS 16 را با قابلیت‌ شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل منتشر کرد تا این امکان را دراختیار کاربران خود قرار دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز در جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی One UI 5، از صفحه‌ی قفل شبیه iOS 16 بهره گرفته است.

به گزارش DigitalTrends، رابط کاربری صفحه‌ی قفل جدیدترین نسخه‌ی بتا One UI 5، تصویری از رابط صفحه‌ی قفل iOS 16 است، اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد. درحالی‌که iOS 16 مجموعه‌ای از هشت طرح ساعت را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، One UI 5 تنها پنج طرح دارد. رابط کاربری اپل همچنین ابزارک‌های پیش‌فرض و شخص‌ثالث را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، درحالی‌که سامسونگ فقط نمادهای ابزارک‌ها را برای اعلان‌ها ارائه می‌دهد.

صفحه قفل نسخه بتا One UI 5
صفحه قفل نسخه بتا One UI 5
صفحه قفل نسخه بتا One UI 5
صفحه قفل نسخه بتا One UI 5

بیشتر شباهت‌های iOS 16 و One UI 5 در تصاویر پس‌زمینه نهفته است. هردو سیستم‌عامل از تصاویر زمینه‌ی مختلفی بهره می‌برند که می‌توانند با توجه به رنگ‌بندی، با تصویر زمینه هماهنگ شوند تا حس کار با یک رابط کاربری یک‌پارچه‌تر به کاربر القا شود.

مهم است که به‌خاطر داشته باشید One UI 5 اولین نسخه‌ی نرم‌افزار سامسونگ نیست که صفحه‌ی قفل قابل تنظیم ارائه می‌دهد. پیش‌ازاین در نسخه‌های قبلی رابط‌کاربری این شرکت شاهد چنین قابلیتی بوده‌ایم؛ اما جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی آن از المان‌های iOS 16 الهام گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات