با فعال‌شدن UEFI روی سرفیس Duo 2 امکان اجرای ویندوز روی این گوشی فراهم شد

چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم توسعه‌دهنده‌ی DuoWOA با انتشار نسخه‌ی جدید این پروژه و فعال‌کردن UEFI روی سرفیس Duo 2 مایکروسافت، امکان اجرای ویندوز را روی این دستگاه تاشو فراهم کرده است.
تبلیغات

اولین نسل سرفیس Duo اولین گوشی هوشمند اندرویدی تاشو مایکروسافت بود. این شرکت درابتدا قصد داشت مدل دوم این دستگاه را با ویندوز ۱۰ ایکس عرضه کند؛ اما این پروژه و سیستم‌عامل مذکور درنهایت به‌دلیل مشکلات متعدد کنار گذاشته شد. دارندگان نسل اول سرفیس Duo که اکنون دستگاهی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود، می‌توانند با استفاده از راهکارهای غیررسمی، ویندوز ۱۱ را روی این دستگاه نصب و آن را به کامپیوتر کوچک مجهز به دو نمایشگر تبدیل کنند.

به‌گفته‌ی Neowin، متأسفانه تاکنون امکان اجرای ویندوز ۱۱ روی سرفیس Duo 2 وجود نداشت؛ اما به‌لطف جدیدترین نسخه‌ی پروژه‌ی DuoWOA، ظاهراً امکان انجام این کار فراهم شده است. گوستاو مونس، مغزمتفکر پروژه‌ی DouWOA، در حساب کاربری توییتر خود، انتشار نسخه‌ی 2209.90 SurfaceDuoPkg را اعلام کرد. این به‌روزرسانی باگ‌های مختلف را برطرف می‌کند و علاوه‌براین پیشرفت‌های درخورتوجهی روی آن اعمال شده است.

شاید مهم‌ترین تغییر این نسخه فعال‌شدن UEFI روی سرفیس Duo 2 باشد؛ قابلیتی که یکی از پیش‌نیازهای مهم برای اجرای ویندوز است. این تغییر درواقع گامی بزرگ در مسیری درست است. توسعه‌دهنده‌ی این پروژه می‌گوید راهنمای نصب ویندوز روی این گوشی تاشو هنوز ارائه نشده است؛ اما تیم سازنده در حال آماده‌سازی آن است و خبر آن را در آینده منتشر خواهد کرد.

جدیدترین نسخه‌ی SurfaceDuoPkg با همه‌ی مدل‌های نسخه‌‌ی اروپایی و آمریکایی سرفیس Duo 2 مایکروسافت سازگار است. این بسته روی دستگاه‌های قفل‌شده و مبتنی‌بر اپراتور AT&T با اندروید ۱۱ و ۱۲ کار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به مخزن گیت‌هاب این پروژه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات