پتنت سامسونگ: سیستم تشخیص چهره با دو دوربین زیر نمایشگر گوشی

یک‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ پتنت جدیدی برای نمایش سیستم تشخیص چهره با دو دوربین در زیر نمایشگر ثبت کرده است. یکی از این دوربین‌ها در بخش پایینی نمایشگر تعبیه می‌شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ مشغول کار روی سیستم جدیدی برای تشخیص چهره است. این سیستم از دو دوربینی تشکیل خواهد شد که به زیر صفحه‌نمایش منتقل می‌شوند. جزئیات سیستم جدید در پتنتی که سامسونگ سال گذشته‌ی میلادی در اداره‌ی مالکیت معنوی کره‌ی جنوبی ثبت کرده، تشریح شده است. این پتنت تا هفته‌ی قبل به‌صورت عمومی منتشر نشده بود.

براساس گزارش GSMArena، ایده‌ی کلی سامسونگ برای سیستم تشخیص چهره‌ی جدید، سر راست به‌نظر می‌رسد. سامسونگ قصد دارد ازطریق دو دوربین زیر نمایشگر، از دو زاویه‌ی مختلف چندین تصویر از صورت کاربر ثبت کند تا مدلی سه‌بعدی از چهره ایجاد شود. ایجاد مدل سه‌بعدی باعث می‌شود امنیت سیستم تشخیص چهره بالاتر برود.

پتنت سامسونگ Samsung نحوه کارکرد تشخیص چهره با دو دوربین زیر نمایشگر تصویر

سامسونگ در توضیحات پتنت جدیدش به‌طور صریح به استفاده از دوربین درون‌صفحه‌ای اشاره می‌کند. در حال حاضر فناوری دوربین درون‌صفحه‌ای به بلوغ کامل نرسیده، بااین‌حال سامسونگ با این نوع فناوری ناآشنا نیست. شرکت کره‌ای سال گذشته و امسال در گوشی‌های تاشدنی سری گلکسی زد فولد از چنین دوربینی استفاده کرد.

با در نظر گرفتن این‌که سامسونگ اولین بار در سری گلکسی زد فولد از دوربین درون‌صفحه‌ای استفاده کرد، احتمال دارد دوربین درون‌صفحه‌ای دوگانه نیز برای اولین بار در یکی از تاشدنی‌های شرکت کره‌ای دیده شود.

شاید سامسونگ بخواهد دو دوربین سلفی را در فاصله‌ی زیاد نسبت‌به هم قرار دهد تا این دوربین‌ها بتوانند از زاویه‌هایی متفاوت از صورت کاربر تصویربرداری کنند. احتمال دارد یکی از دوربین‌ها در بخش پایینی نمایشگر قرار بگیرد، یعنی جایی که حسگر اثر انگشت تعبیه می‌شود. بعید نیست دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت در قالب ماژولی واحد با هم ترکیب شوند.

پتنت سامسونگ Samsung تشخیص چهره با دو دوربین زیر نمایشگر عکس یک زن

پتنت جدید سامسونگ جزئیات فنی زیادی در بر ندارد، بااین‌حال در یکی از تصاویر منتشرشده با پتنت نحوه‌ی کارکرد سیستم تشخیص چهره را می‌بینیم. این تصویر که گوشی هوشمندی را با طراحی مرسوم غیرتاشدنی از نیم‌رخ نشان می‌دهد، به وضوح اعلام می‌کند یکی از دوربین‌های سلفی در بخش پایینی نمایشگر جای خواهد داشت.

پسر جوان در حال تماشای یک گوشی فرضی سامسونگ با تشخیص چهره دو دوربینی

سامسونگ گفته است که سیستم تشخیص چهره‌ی جدیدش می‌تواند ابعاد مردمک چشم را اندازه بگیرد تا دقت بالاتری داشته باشد. ابعاد مردمک چشم در واکنش به شرایط نوری محیط تغییر می‌کند. اندازه‌گیری ابعاد مردمک باعث می‌شود سیستم تشخیص چهره‌ی سامسونگ با کارهایی مثل نمایش عکس فریب نخورد.

فراموش نکنید آنچه سامسونگ به نمایش گذاشته فعلاً در مرحله‌ی پتنت به سر می‌برد و شاید هرگز در محصولات این شرکت دیده نشود. بسیاری از پتنت‌ها تا سال‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات