تماشا کنید: آزمایش قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴

پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های جدید آیفون ۱۴، امکان تشخیص تصادف است، اما آيا این ویژگی واقعاً به‌درستی کار می‌کند؟ یک یوتیوبر برای پاسخ دادن به این سؤال، آیفون ۱۴ را را در شرایط تصادف مورد آزمایش قرار داده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته شاهد انتشار اولین تجربیات کاربری روزنامه‌نگاران درمورد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو بودیم و زومیت نیز جعبه‌گشایی و نگاه اولیه به این گوشی را به‌اشتراک گذاشت.

اکنون یوتیوبر معروف TechRax با انتشار یک ویدئو قابلیت تشخیص تصادف جدیدترین نسل آیفون را مورد آزمایش قرار داده است. این بررسی نشان می‌دهد قابلیتی که اپل آن را «تصادف شدید خودرو» توصیف می‌کند در آیفون ۱۴ پرو چگونه عمل خواهد کرد. این یوتیوبر ویدئویی منتشر کرده که در آن شاهد خودرویی بدون سرنشین هستیم و درواقع او سعی کرده چند تصادف رانندگی را شبیه‌سازی کند. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، درحالی‌که تصادفات جزئی برای فعال کردن قابلیت تشخیص تصادف آیفون کافی به‌نظر نمی‌رسد، وی موفق شد دو بار این ویژگی را روی آیفون ۱۴ پرو فعال کند.

شایان‌ذکر است که آزمایش فوق بدون راننده و در مکانی امن که کسی در آنجا حضور ندارد انجام شده است و توصیه می‌شود نسبت به تکرار آن جداً خودداری کنید.

تشخیص تصادف، یکی از قابلیت‌های انحصاری سری آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا است که در ادامه توضیحات اپل را درمورد آن مرور می‌کنیم:

قابلیت تشخیص تصادف آيفون با استفاده از شتاب‌سنج دوهسته‌ای جدید که امکان تشخیص نیروی G را تا 256Gs دارد و ژیروسکوپ با دامنه‌ی دینامیکی بالا، اکنون می‌تواند تصادفات شدید را در خودروها تشخیص دهد و هنگامی که کاربر بیهوش بوده یا قادر به برقراری تماس با خدمات اضطراری نیست، با مراکز کمک‌رسانی ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را در جریان تصادف قرار دهد. این ویژگی با بهره گرفتن از برخی اجزا ازجمله فشارسنج می‌تواند تغییرات فشار را در کابین خودرو تشخیص دهد و با استفاده از GPS، ورودی اضافه و تغییرات سرعت را اندازه‌گیری کند. علاوه‌براین میکروفون می‌تواند صداهای بلندی را که در تصادفات شدید خودرو به‌وجود می‌آیند، تشخیص دهد. علاوه‌براین، اپل الگوریتم‌های حرکتی بسیار پیشرفته‌ای را با داده‌های به‌دست‌آمده از یک میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی و داده‌های مرتبط با تصادفات، آموزش داده تا دقت تشخیص تصادف افزایش یابد.

تماشا در آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات