پیشرفت مصرف باتری آیفون 14 پرو مکس؛ ۲/۵ ساعت شارژدهی بیشتر

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌لطف بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته در تراشه‌‎ی جدید A16 بیونیک، توانسته است میزان شارژدهی گوشی آیفون 14 پرو مکس را درمقایسه‌با آیفون 13 پرو مکس حدود ۲/۵ ساعت افزایش دهد.
تبلیغات

جدیدترین آزمایش‌ها نشان می‌دهد باتری آیفون 14 پرو مکس در‌مقایسه‌با آیفون 13 پرو مکس می‌تواند ۲/۵ ساعت بیشتر شارژدهی و این گوشی را به بهترین آیفون موجود ازنظر عمر باتری تبدیل کند. در آزمایش Tom's Guide، باتری آیفون 14 پرو مکس توانست بیش از ۱۴/۵ ساعت دوام بیاورد؛ درحالی‌که شارژدهی آیفون 13 پرو مکس محبوب فقط اندکی از ۱۲ ساعت بیشتر بود.

نتایج به‌دست‌آمده آیفون 14 پرو مکس را بهترین آیفون موجود ازلحاظ طول عمر باتری تبدیل می‌کند و آن را در جایگاه دوم فهرست قدرتمندترین باتری گوشی‌های هوشمند وب‌سایت Tom's Guide قرار می‌دهد. رتبه‌ی اول این فهرست متعلق به گوشی ROG Phone 6 Pro ایسوس است که موفق شده با هربار شارژ حدود ۱۵/۵ ساعت شارژدهی کند. این‌ در حالی است که آیفون 13 پرو مکس با شارژدهی ۱۱ ساعت و ۴۲ دقیقه در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است. گفتنی است هنوز میزان شارژدهی آیفون 14 اعلام نشده است.

در گزارش Tom's Guide، اشاره شده است که اپل به فروش آیفون‌های جدید با شارژر ۲۰ واتی ادامه می‌دهد که درمقایسه‌با بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سرعت شارژ کمتری دارد. باوجوداین، در جعبه‌ی گوشی‌های آیفون جدید نیز از شارژر خبری نیست و خریدار باید جداگانه آن را تهیه کند.

آیفون 14 پرو مکس از آیفون 13 پرو مکس باتری کوچک‌تری دارد و شارژدهی بیشتر باتری آن به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی جدید A16 بیونیک و عملکرد بهینه‌اش به‌دست آمده است. بااین‌حال، تنها مدل‌های پرو و پرو مکس از تراشه‌ی مذکور برخوردارند و مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس مثل گذشته از A15 بیونیک استفاده می‌کنند.

فروش آیفون 14 پرو مکس جدید همراه‌ با سایر مدل‌های آیفون 14 از جمعه‌ی هفته‌ی جاری مصادف‌ با ۲۵ شهریور آغاز می‌شود؛ اگرچه پیش‌فروش تمامی مدل‌ها دو روز پس از معرفی از جمعه‌ی گذشته آغاز شده بود. در رویداد امسال اپل، افزون‌بر آیفون 14، اپل واچ‌ها و ایرپادهای جدید نیز معرفی شدند که فروش آن‌ها از ۱ مهر آغاز می‌شود.

سایر مزایای آیفون 14 پرو مکس درمقایسه‌با آیفون 13 پرو مکس را از این‌جا بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات