مدل جدید P50 Pocket هواوی با سخت‌افزار میان‌رده و قیمت کمتر از زد فلیپ ۴ عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً هواوی خود را برای معرفی مدل جدید گوشی تاشو P50 Pocket آماده می‌کند. انتظار می‌رود این دستگاه با قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به مدل اصلی آن و با مشخصات فنی میان‌رده روانه‌ی بازار شود.
تبلیغات

هواوی در اوایل سال جاری میلادی، گوشی تاشو P50 Pocket را به‌عنوان رقیبی برای سری گلکسی زدفلیپ سامسونگ معرفی کرد. این دستگاه با قیمت درخورتوجه ۱۴۰۰ دلار روانه‌ی بازار شد و حتی با درنظر گرفتن سهم کم سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو چین، به‌نظر نمی‌رسید با استقبال خریداران مواجه شود. طبق گزارش‌ها، غول فناوری چینی خود را برای معرفی مدل ارزان‌تر P50 Pocket آماده می‌کند که احتمالاً با قیمتی کم‌تر از گلکسی زدفلیپ ۴ سامسونگ به‌فروش خواهد رسید.

اگرچه از زمان معرفی P50 Pocket هنوز یک‌سال هم نگذشته است، اما طبق شایعات، هواوی تصمیم دارد به‌زودی مدل جدید این گوشی تاشو را معرفی کند. این‌بار به‌نظر می‌رسد استراتژی غول فناوری چینی، کاهش قیمت نسل جدید گوشی تاشو آن نسبت به سری موفق گلکسی زدفلیپ باشد. به گزارش SamMobile، مدل بعدی P50 Pocket با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی با برچسب ۴۹۹۹ یوان (حدود ۷۲۱ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد. گفته می‌شود این شرکت مدل ۵۱۲ گیگابایتی این محصول را با قیمت ۱۰۱۰ دلار عرضه خواهد کرد.

مدل جدید هواوی P50 Pocket با قیمت پایین‌تر نسبت به قبل عرضه خواهد شد

کاهش حدود ۵۰ درصدی قیمت مدل جدید گوشی تاشو P50 Pocket، پیشرفتی باورنکردنی به‌نظر می‌رسد. شایان‌ذکر است که سامسونگ طی سال‌های گذشته، همواره سعی کرد با حفظ مشخصات و قابلیت‌های گوشی‌های تاشو سری زدفلیپ، قیمت آن‌ها را کم‌کم کاهش دهد، اما به‌نظر می‌رسد هواوی روشی متفاوت را برای کاهش قیمت مدل‌ جدید گوشی تاشو خود درپیش گرفته است.

هواوی P50 Pocket در TENAA

هواوی P50 Pocket جدید از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری نسبت به نسل قبلی خود بهره خواهد برد. انتظار می‌رود این دستگاه به‌جای Snapdragon 888 به تراشه‌ی Snapdragon 778 مجهز شود؛ سیستم-روی-چیپی (SoC) که در تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی سامسونگ ازجمله A52s و A73 5G مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه‌براین، عکس‌هایی که ماه گذشته ازطریق TENAA به‌دست آمد و همچنین رندرهای منتشر شده ازطرف هواوی نشان می‌دهند که نمایشگر بیرونی به‌طور کامل از P50 Pocket جدید حذف شده که چنین تغییری مطمئناً در راستای کاهش هزینه‌ها و درنتیجه کاهش قیمت تمام‌شده‌ی این گوشی اعمال شده است.

هواوی P50 Pocket در TENAA

با درنظر گرفتن همه‌ی موارد فوق، هواوی P50 Pocket جدید درواقع یک گوشی تاشو میان‌رده خواهد بود که حداقل در بخش سخت‌افزاری نمی‌تواند با گلکسی زدفلیپ ۴ سامسونگ رقابت کند. ازطرف دیگر، شاید معرفی مدل ارزان‌قیمت گوشی تاشو هواوی باعث شود غول فناوری کره‌ی جنوبی نیز قیمت زدفلیپ ۴ را کاهش دهد.

اخیراً شایعات دیگری منتشر شده است، مبنی‌بر این‌که شاید سامسونگ در آینده یک گوشی تاشو از سری گلکسی A معرفی کند. گفته می‌شود در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی ۲۳ مدل گوشی تاشو جدید به بازار خواهیم بود و شاید زدفیلپ میان‌رده یکی از محصولات جدید سامسونگ در میان این گوشی‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات