اپل قیمت آیفون SE نسل سوم را در بریتانیا افزایش داد

جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در اقدامی که احتمالاً واکنش مستقیم به کاهش ارزش پوند دربرابر دلار و افزایش تورم در بریتانیا است، قیمت گوشی آیفون SE نسل سوم را افزایش داد.
تبلیغات

در همین حین که توجهات به آیفون ۱۴ جلب شده،‌ اپل قیمت ارزان‌ترین مدل از گوشی‌های سری آیفون را در بازار بریتانیا افزایش داده است. آیفون SE نسل سوم تا پیش از برگزاری رویداد Far Out با قیمت ۴۱۹ پوند فروخته می‌شد، اما اکنون برچسب قیمت ۴۴۹ پوند را یدک می‌کشد. این یعنی اپل قیمت گوشی موردبحث را ۳۰ پوند افزایش داده است.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، بالا رفتن قیمت آیفون SE نسل سوم در بریتانیا احتمالاً به دلیل افزایش تورم در این کشور، انجام شده است. افزون‌بر این موضوع، ارزش واحد پول بریتانیا یعنی پوند بیشتر از هر زمان دیگری به ارزش دلار آمریکا نزدیک شده.

افزایش قیمت این چنینی در اروپا و بریتانیا اتفاقی غیرمعمول است، اما مناطق دیگر دنیا مثل برزیل و ترکیه و هند به این موضوع عادت کرده‌اند. ظاهراً افزایش قیمت در بریتانیا صرفاً شامل آیفون SE نسل سوم می‌شود و سایر گوشی‌های سری آیفون را در بر نمی‌گیرد.

آمار نشان می‌دهد فروش آیفون SE نسل سوم در اروپا بهتر از آمریکا است. گزارش جدیدی از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research اعلام می‌کند در فصل دوم سال جاری میلادی ابعاد بازار موبایل اروپا با افت سالانه‌ی ۱۱ درصد و افت فصلی ۱۳ درصد مواجه شده و به ۴۰ میلیون واحد رسیده است. این نخستین بار از فصل دوم ۲۰۲۲ تاکنون است که تعداد گوشی‌های عرضه‌شده در یک فصل در بازار اروپا از مرز ۴۰ میلیون واحد عبور نمی‌کند.

البته در فصل دوم سال جاری دو شرکت سامسونگ و اپل توانستند تعداد گوشی‌هایی را که در بازار اروپا عرضه کرده‌اند نسبت‌ به فصل دوم ۲۰۲۱ افزایش دهند. خروج سامسونگ و اپل از بازار روسیه باعث شد آمار فروش گوشی‌های این شرکت‌ها نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۲ کاهش یابد.

تحلیلگران می‌گویند بسیاری از کشورهای اروپایی در حال نزدیک شدن به دوران رکود هستند و تنش‌های سیاسی در بین کشورهای اروپایی در حال افزایش است.

اپل گوشی آیفون SE نسل سوم را در اسفندماه سال گذشته معرفی کرد. این گوشی مجهز به نمایشگر ۴٫۷ اینچ در آمریکا با قیمت پایه‌ی ۴۲۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. آیفون SE نسل سوم طراحی بسیار قدیمی دارد، ولی از پردازنده‌ی پرقدرت A15 و دوربین یگانه‌ی باکیفیت استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات