پوکو M5 و پوکو M5s با باتری حجیم و تراشه مدیاتک معرفی شدند

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پوکو M5 و M5s با باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و تراشه‌های سری G هلیو به بازار عرضه می‌شوند.
تبلیغات

سرانجام گوشی‌های هوشمند Poco M5 و Poco M5s به‌طور‌رسمی معرفی شدند. این دو به تراشه‌های Helio G-series مدیاتک و باتری‌های حجیم ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده‌اند.

پوکو M5

به‌گزارش GSMArena، پوکو M5 به نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی LCD با وضوح Full HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. همچنین، محافظ گوریلا گلس از صفحه‌نمایش دستگاه محافظت می‌کند و حفره‌ای وظیفه‌ی میزبانی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن را برعهده دارد. در پنل پشتی پوکو M5 سه دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8 با دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

می‌توان ویژگی برجسته‌ی مشخصات Poco M5 را تراشه‌ی Helio G99 دانست که با ۴ یا ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 و باتری‌ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی همراهی می‌شود. پردازنده‌ی مذکور اولین تراشه در این سری محسوب می‌شود که براساس فناوری پردازش ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است. درضمن، می‌توان از microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی دستگاه کمک گرفت. Poco M5 با رابط کاربری MIUI 13 و اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و وزنش ۲۰۱ گرم است.

نمایشگر پوکو M5 با رنگ مشکی
پنل پشتی پوکو M5 با رنگ مشکی
پنل پشتی پوکو M5 با رنگ سبز
پنل پشتی پوکو M5 با رنگ زرد

پنل پشتی گوشی هوشمند جدید پوکو از جنس پلاستیک با روکش چرمی است که در هر سه رنگ مشکی و سبز و زرد دردسترس خریداران قرار می‌گیرد. قیمت اولیه‌ی نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۸۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۰۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۲۹ یورو است. افرادی که فردا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) Poco M5 را می‌خرند، از تخفیف ۲۰ یورویی برخوردار خواهند شد.

پوکو M5s

پوکو M5s به صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز‌ی و تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio G95 مجهز است. M5s درمقایسه‌با M5 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی f/1.8 و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید ۱۱۸ درجه و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق استفاده می‌کند. در حفره‌ی درون نمایشگر نیز دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس تصویری دیده می‌شود.

M5s سرعت شارژ سریع را به ۳۳ وات افزایش می‌دهد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی خود را در کمتر از یک ساعت شارژ می‌کند. همچنین Poco M5s از NFC، اسکنر اثر‌انگشت‌، جک ۳٫۵ میلی متری صدا و گواهی IP53 برخوردار است.

همه‌ی این مشخصات ممکن است آشنا به‌نظر برسند؛ زیرا این تلفن در‌حال‌حاضر با دو نام دیگر Redmi Note 10S و Redmi Note 11 SE در هند دردسترس قرار دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی بخش نرم‌افزار است؛ جایی که Poco M5s با جدیدترین MIUI 13 و اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

پنل پشتی Poco M5s به رنگ آبی
پنل پشتی Poco M5s به رنگ سفید
پنل پشتی Poco M5s به رنگ مشکی
نمایشگر Poco M5s به رنگ مشکی

Poco M5s در رنگ‌های خاکستری و سفید و آبی در فروشگاه‌های آنلاین بزرگ فروخته می‌شود. قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۰۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۲۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی‌اش ۲۴۹ یورو است. افرادی که فردا این محصول را می‌خرند، از تخفیف ۲۰ یورویی برخوردار خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دو گوشی هوشمند جدید پوکو M5 و M5s چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات