افشاگر معروف رونمایی آیفون ۱۴ پلاس و ترکیب حفره‌های نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مارک گارمن با تأیید ادعای افشاگران، گفته است آیفون دودوربینه‌ی ۶٫۷ اینچ با پسوند پلاس معرفی می‌شود. او می‌گوید حفره‌های بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو ترکیب خواهند شد.
تبلیغات

تنها چند روز تا برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سال ۲۰۲۲ اپل فاصله داریم؛ کنفرانسی موردانتظار با شعار Far Out که قرار است محفلی برای رونمایی نسل جدید آیفون و اپل واچ و ایرپاد باشد. مارک گارمن، افشاگر خوش‌نام بلومبرگ، در گزارشی جدید به آخرین پیش‌بینی‌هایش درباره‌ی رویداد اپل پرداخته است.

مارک گارمن می‌گوید میزان تغییرات آیفون ۱۴ درمقایسه‌با آیفون ۱۳ بیشتر از تغییراتی است که آیفون ۱۳ درمقایسه‌با آیفون ۱۲ تجربه کرد؛ اما همچنان نمی‌توانیم نسل جدید آیفون را ازلحاظ تغییرات محصولی انقلابی خطاب کنیم. اپل باردیگر به فرمول موفق آیفون که از سال ۲۰۱۷ از آن استفاده می‌کند، پایبند می‌ماند.

ماه‌ها است که افشاگران می‌گویند اپل به‌دنبال خداحافظی با آیفون مینی و جایگزینی آن با آیفون دودوربینه‌ی ۶٫۷ اینچ است. درحالی‌که بسیاری از افشاگران از این گوشی با نام آیفون ۱۴ مکس یاد می‌کردند، چند روز پیش گفته شد این دستگاه آیفون ۱۴ پلاس خواهد بود. مارک گارمن در گزارش جدیدش می‌گوید آیفون یادشده پسوند پلاس را یدک می‌کشد. با این گفته‌ی مارک گارمن تقریباً هیچ شکی باقی نمی‌ماند که آیفون ۱۴ پلاس معرفی می‌شود، نه آیفون ۱۴ مکس.

اپل تغییراتی در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس اعمال می‌کند؛ بااین‌حال، تغییرات اصلی برای مدل‌های پرو رزرو شده است. آیفون‌ ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برخلاف مدل‌های استاندارد با پردازنده‌ی A16 و نمایشگر همیشه‌روشن و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی همراه می‌شوند.

آیفون‌های پرو برخلاف آیفون‌های استاندارد در بالای نمایشگر خود دو حفره خواهند داشت. در ابتدا، پیش‌بینی می‌شد این حفره‌ها از هم جدا باشند؛ اما افشاگری ناشناس گفت اپل پیکسل‌های بین حفره‌ها را خاموش می‌کند تا شبیه یک حفره‌ی بزرگ کپسولی به‌نظر برسند. مارک گارمن مهر تأیید پای این ادعا زده است. او می‌گوید درصورت ترکیب‌نشدن حفره‌ها، بخش بالایی نمایشگر آیفون هنگام تماشای ویدئو یا خواندن متن ظاهر عجیبی پیدا می‌کرد.

ویدئویی غیررسمی نشان می‌دهد که احتمالاً اپل شخصی‌سازی حفره‌های بالای نمایشگر را امکان‌پذیر می‌کند. مارک گارمن به این موضوع اشاره نکرده است و تحلیلگران دیگر نیز می‌گویند که بعید است اپل دست به چنین کاری بزند. احتمالاً ناحیه‌ی تاریک بین حفره‌ها به‌ روش نرم‌افزاری استفاده خواهد شد؛ مثلاً گفته می‌شود که اپل نشانگرهای رنگی دسترسی به دوربین و میکروفون را به این ناحیه منتقل می‌کند. گارمن درادامه می‌گوید که احتمالاً نوار وضعیت در بالای نمایشگر آیفون تغییر خاصی تجربه نمی‌کند.

طبق گفته‌ی مارک گارمن، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حاشیه‌های باریک‌تری از نسل قبل دارند و نمایشگر آن‌ها بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. همچنین، اپل احتمالاً از امسال یا سال آینده اسلات فیزیکی سیم‌کارت را از برخی مدل‌های آیفون کاملاً حذف می‌کند. اپل گفته است رویداد جدید را ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌کند. در این رویداد، افزون‌بر آیفون‌های نسل جدید، اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE نسل دوم و اپل واچ پرو هم معرفی خواهند شد. برای دسترسی به جدیدترین و دقیق‌ترین خبرهای رویداد اپل زومیت را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات