نحوه عملکرد قابلیت AOD آیفون ۱۴ پرو فاش شد

شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته‌ی منابعی آگاه، آیفون ۱۴ پرو به‌لطف قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن، امکانات منحصربه‌فردی به کاربران ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

اپل ۱۶ شهریور در پردیس Apple Park رویدادی برگزار خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد که قصد دارد در آن سری جدید خانواده‌ی آیفون‌ها ۱۴ و اپل واچ سری ۸ را رونمایی کند. کوپرتینویی‌ها در دعوت‌نامه‌ی خود برای این رویداد از شعار Far Out به‌معنی «معرکه» استفاده کردند که می‌توان آن را به تغییراتِ بزرگِ جدیدترین محصولات این شرکت مرتبط دانست.

با نزدیک‌تر‌شدن به زمان برگزاری رویداد اپل، شایعات زیادی هم درباره‌ی محصولات و قابلیت‌هایی که قرار است در این رویداد معرفی شوند، منتشر می‌شود. برای مثال، یکی از شایعات جدید از حذف بریدگی‌های نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و حفره‌ای کپسولی‌شکل به‌جای آن در‌کنار دوربین سلفی این گوشی خبر می‌دهد.

حالا به‌گزارش Macrumors، منبعی آگاه اطلاعات جدیدی از این رویداد و گوشی آیفون ۱۴ پرو فاش کرده است که به قابلیت روشن‌ماندن دائمی نمایشگر (AOD) در صفحه‌ی قفل رابط کاربری iOS 16 روی این گوشی اشاره می‌کند.

طبق این خبر، قابلیت AOD رابط کاربری آیفون ۱۴ پرو به‌صورت یکپارچه با اعلان‌ها و افکت عمق و رنگ‌های پس‌زمینه هماهنگ است و علاوه‌بر قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن، به‌نظر می‌رسد نوار وضعیت آیفون ۱۴ پرو نیز درنتیجه‌ی افزایش فضای قابل‌استفاده در بالای نمایشگر با تغییرات بسیاری همراه است.

قابلیت AOD 1
قابلیت AOD 2
قابلیت AOD 3

اپل در iOS 16 نشانگر سیگنال آنتن را به‌سمت چپ انتقال داده است و مجدداً نوار وضعیت باتری را به‌صورت تمام‌عرض روی صفحه‌ی قفل نمایش می‌دهد. این منبع، چندین تصویر از تغییرات نرم‌افزاری آیفون ۱۴ پرو را نیز با Macrumors به‌اشتراک گذاشته است که قابلیت‌ها و تغییرات خاص زیر را از این گوشی نشان می‌دهند:

  • هنگامی‌که قابلیت روشن‌ماندن دائمی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو فعال باشد، با قفل‌کردن گوشی افکت عمق از تصویر پس‌زمینه‌ی حذف و تصویر عقب‌تر روی پس‌زمینه‌ کاملاً تیره و هم‌زمان تصویر جلوتر در پس‌زمینه نیز کم‌نور می‌شود. علاوه‌بر‌این بسته به سلیقه‌ی کاربر، تصویر جلوتر در پس‌زمینه را می‌توان با رنگ‌ها و قابلیت برجسته‌سازی لبه‌ها شخصی‌سازی هم کرد.
  • ویجت‌ها در حالت AOD فعال مشاهده‌شدنی خواهند بود؛ اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل Burn-in نمایشگر OLED آیفون ۱۴ پرو، بدون اینکه توجه کاربر جلب شود، در فواصل زمانی مشخصی محو و دوباره ظاهر می‌شوند.
  • محتوای نشان‌داده‌‌شده روی صفحه‌ی قفل هم در حالت AOD فعال و هم در حالت غیرفعال، باید به‌شکلی یکپارچه پیکربندی شوند و از بقیه‌ی اِلِمان‌های روی صفحه تفکیک‌دادنی نباشند. این یعنی باید تصویر پس‌زمینه، رنگ، فونت و ویجت در هر دو حالت یکسان انتخاب شوند؛ اما عناصر بصری اصلی خودِ قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن را می‌توان به‌طور‌مستقل شخصی‌سازی کرد.
  • نوتیفیکیشن‌ها در حالت فعال‌بودن نمایشگر همیشه‌روشن آیفون ۱۴ پرو مانند صفحه‌ی قفل معمولی، به‌ترتیب زمانی روی هم نمایش داده می‌شوند و به‌مدت ۱۰ ثانیه نیز به‌طور‌نامحسوس مشاهده‌شدنی هستند. با روشن‌شدن صفحه‌نمایش، نوتیفیکشن‌ها را به همان روال قبلی می‌توان مشاهده کرد.
  • احتمال دارد کاربران بتوانند در حالت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (AOD)‌ فعال، گزینه‌ای برای انتخاب نمایش نوتیفیکیشن‌ها در قسمت پایین نمایشگر دراختیار داشته باشند.

در‌کنار تمام قابلیت‌های یادشده برای iOS 16 در آیفون ۱۴ پرو، گفته می‌شود که اپل قصد دارد به‌روزرسانی‌هایی مانند iOS 16.0.1 یا 16.1 را نیز بلافاصله پس از عرضه‌ی این گوشی منتشر کند. این به‌روز‌رسانی‌ها شامل رفع مشکلات مربوط به قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن دستگاه و تصاویر پس‌زمینه است؛ چراکه طبق گزارش‌ها، این قابلیت هنوز با اشکالاتی مواجه است و کوپرتینویی‌ها می‌کوشند تا قبل از راه‌اندازی اصلی این قابلیت، این اشکالات را برطرف کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات