اپل احتمالاً نشانگر رنگی دوربین و میکروفون را به حفره کپسولی نمایشگر آیفون 14 پرو منتقل می‌‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
منابعی آگاه جزئیات بیشتری از نحوه‌ی استفاده‌ی اپل از حفره‌ی کپسولی بالای نمایشگر آیفون 14 پرو فاش کرده‌اند. ظاهراً اپل قصد دارد نشانگرهای رنگی میکروفون و دوربین را به درون این حفره منتقل کند.
تبلیغات

شایعه‌ی غیرمنتظره‌ای که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد، این است که ظاهراً اپل قصد دارد در گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دو حفره‌ی بالای نمایشگر را به‌هم مرتبط کند تا مثل یک حفره‌ی کپسولی بزرگ به‌نظر برسند. این ادعا را ابتدا رسانه‌ی مک‌رومرز مطرح کرد و به تأیید مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، هم رسید. شایعه‌های قبلی می‌گفتند در بالای نمایشگر آیفون، یک حفره‌ی دایره‌ای و یک حفره‌ی کپسولی مجزا دیده خواهد شد.

گفته می‌شود اپل به‌دنبال استفاده از پیکسل‌های خاموش در بین حفره‌های نمایشگر است و شاید به‌هم‌پیوستن حفره‌ها به روش نرم‌افزاری انجام بگیرد. ساعاتی پس از انتشار شایعه‌ی مرتبط با به‌هم‌پیوستن حفره‌ها، بسیاری از کاربران تصور کردند که بخش تاریک بالای نمایشگر آیفون‌ 14 پرو و پرو مکس عملاً هیچ کاربردی ندارد.

منبعی آگاه که نخواسته نامش فاش شود، در مصاحبه با 9to5Mac می‌گوید فضای بین دو حفره با هدف نمایش نشانگرهای میکروفون و دوربین استفاده خواهد شد. آیفون‌های امروزی هنگام باز‌شدن دوربین یا فعال‌شدن میکروفون نقطه‌ای در بالای نمایشگر نشان می‌دهند تا کاربر از این موضوع مطلع باشد. براساس شایعه‌ی جدید، این نقطه‌های رنگی در داخل حفره‌ی کپسولی نشان داده خواهند شد. افزون‌بر‌این، ادعا شده است که حفره‌ی کپسولی به اپل امکان می‌دهد اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین را بازطراحی کند.

نقطه سبز و نارنجی دوربین و میکروفون در بالای نمایشگر آیفون 11 پرو

در‌حال‌حاضر، اگر اپلیکیشنی از میکروفون یا دوربین آیفون استفاده کند، نقطه‌ی‌ای نارنجی یا سبز در بخش بالا سمت راست نمایشگر ظاهر می‌شود.

9to5Mac می‌گوید هدف اپل از اعمال تغییرات یادشده ارائه‌ی تجربه‌ای مشابه مک بوک است. در مک بوک اپل، اگر وب‌کم استفاده شود، یک چراغ LED روشن می‌شود. مزیت دیگر این است که اپل در طراحی جدید می‌تواند نقطه‌های نارنجی و سبز را هم‌زمان نشان دهد. در‌حال‌حاضر، اگر اپلیکیشنی هم‌زمان به دوربین و میکروفون دسترسی داشته باشد، صرفاً نقطه‌ی سبز نمایش داده می‌شود.

احتمالاً کاربر موقع استفاده از آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس می‌تواند روی نقطه‌های نارنجی و سبز ضربه بزند تا فهرست اپلیکیشن‌هایی را مشاهده کند که در حال استفاده از میکروفون و دوربین هستند.

نشانگر حریم خصوصی حفره آیفون 14 پرو و اپلیکیشن دوربین جدید

در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، احتمالاً نقطه‌های رنگی به داخل حفره‌ی کپسولی منتقل می‌شوند و اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین تغییراتی به خود می‌بیند.

9to5Mac می‌گوید اپل در نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی اپلیکیشن دوربین اکثر گزینه‌ها را به بخش بالایی نمایشگر منتقل می‌کند. در نسخه‌ی فعلی اپلیکیشن دوربین آیفون، گزینه‌های فلاش و Live Photo در بالای نمایشگر دیده می‌شود. در نسخه‌ی جدید، اپل این گزینه‌ها را به نوار وضعیت منتقل می‌کند و تنظیمات عکس‌برداری و تصویربرداری را در زیر حفره‌ی کپسولی نشان می‌دهد. این تغییر باعث می‌شود کاربران آیفون به نمای بزرگ‌تری از منظره‌ای که دوربین رو به آن گرفته شده است، دسترسی داشته باشند.

به‌گفته‌ی 9to5Mac، اپل تغییرات یادشده را بررسی کرده است؛ اما از‌‌آن‌‌‌‌جا‌‌‌‌که این تغییرات نرم‌افزاری هستند و به سخت‌افزار وابستگی ندارند، ممکن است در‌نهایت به آیفون 14 پرو راه پیدا نکنند. گفته می‌شود که اپل هنوز درباره‌ی بازطراحی اپلیکیشن دوربین به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

اپل ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران رویداد Far Out را برگزار می‌کند. در این رویداد، افزون‌بر آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، سه مدل جدید از ساعت‌های سری اپل واچ رونمایی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات