برخی دارندگان گوشی‌های پیکسل پس از نصب اندروید ۱۳ نمی‌توانند از شارژ بی‌سیم استفاده کنند

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی اندروید ۱۳ در کارکرد تعدادی از مدل‌های گوشی‌های پیکسل تداخل ایجاد می‌کند و اکنون برخی کاربران گزارش داده‌اند با نصب این آپدیت نمی‌توانند از قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه خود استفاده کنند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد چند نفر از دارندگان گوشی‌های پیکسل پس از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۳ و نصب آن روی دستگاه خود، قادر به استفاده از شارژ بی‌سیم نیستند. پست‌های متعدد در ردیت درمورد این مشکل ازطرف دارندگان پیکسل ۶، پیکسل ۴، پیکسل 4XL و پیکسل ۶ پرو حاکی از آن است که جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل اندروید، هنگام استفاده از انواع شارژرهای بی‌سیم ازجمله استندهای پیکسل گوگل، تداخل ایجاد می‌کند. این مورد برای کاربران پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو می‌تواند مشکل بزرگ‌تری ایجاد کند زیرا آن‌ها نمی‌توانند پس از نصب اندروید ۱۳ دوباره به اندروید ۱۲ برگردند.

ورج می‌نویسد براساس گزارش‌های برخی کاربران به‌نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل پس از نصب به‌روزرسانی اندروید ۱۳ تشخیص می‌دهند که روی شارژر بی‌سیم قرار دارند و حتی یکی از این افراد می‌گوید که پیکسل 4XL او نماد شارژ باتری را هم نشان می‌دهد، اما ظاهراً عملیات شارژ انجام نمی‌شود. در موارد دیگر، برخی پدهای شارژ بی‌سیم نشان می‌دهند که گوشی به‌درستی روی آن‌ها قرار نگرفته است یا یک خطای کلی در فرایند شارژ وجود دارد.

برای رفع مشکل فوق، راهکارهای مختلفی به‌خصوص برای استندهای شارژ بی‌سیم پیکسل پیشنهاد شده است. یکی از کاربران می‌گوید پس‌ از غیرفعال کردن برنامه‌ی پیکسل استند و راه‌اندازی دستگاه درحالت امن، فرایند شارژ آغاز خواهد شد. البته تعدادی از دارندگان گوشی‌های پیکسل اعلام کردند که این روش نیز کمکی به رفع مشکل آن‌ها نکرده؛ اما آزمایش ورج با پیکسل ۶ پرو و پیکسل استند نسل یک نشان می‌دهد این راهکار مشکل شارژ بی‌سیم را حل می‌کند.

تعداد معدودی از کاربران نیز گزارش داده‌اند که مدل‌های مختلف پیکسل، با شارژ سریع نیز مشکل دارند. یکی از این کاربران می‌گوید پیکسل 4a 5G وی فقط با گذشت یک‌ساعت فقط ۱۰ درصد شارژ می‌شود و طی این فرایند دمای دستگاه نیز به‌شدت افزایش می‌یابد. البته او اشاره نکرده که از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند یا شارژ سیمی، اما به این مورد تأکید داشت که گوشی خود را چند بار از شارژر جدا و دوباره آن را به منبع تغذیه متصل کرده که نشان می‌دهد درواقع از روشی سیمی بهره گرفته است.

بروز چنین مشکلاتی در اندروید ۱۳ ناامید‌کننده به‌نظر می‌رسد زیرا برخی کاربران این مسائل را در نسخه‌های آزمایشی نیز گزارش داده بودند. این یعنی گوگل زمان زیادی را برای شنیدن بازخوردهای کاربران و رفع مشکلات آن‌ها صرف نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات