آیفون 14 پرو رکورددار برآمدگی دوربین می‌شود

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر منتشرشده از گوشی آیفون 14 پرو نشان می‌دهد طرفداران اپل باید با برآمدگی بزرگ دوربین‌های این گوشی کنار بیایند.
تبلیغات

تنها چند هفته تا ورود آیفون 14 به بازار باقی مانده و مثل همیشه دوربین یکی از قسمت‌های مهم داستان است. طبق شایعه‌ها، آیفون 14 پرو برای اولین‌بار از دوربین واید ۴۸مگاپیکسلی بهره می‌برد که با درنظرگرفتن دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همیشگی این گوشی‌ها، جهشی بزرگ برای اپل محسوب می‌شود.

اگرچه این موضوع به‌معنی تصاویر واضح‌تر و قابلیت فیلم‌برداری 8K است، دوربین بزرگ‌تر و درنتیجه، برآمدگی بیشتری را به‌همراه دارد. پیش‌تر، کاربرانی که گوشی خود را از آیفون 12 پرو به آیفون 13 پرو تغییر دادند، شاهد بزرگ‎‌ترشدن برآمدگی دستگاه بوده‌اند؛ ولی آن‌طور که مشخص است، برآمدگی دوربین آیفون پرو بسیار بیشتر شده است و قطری به‌اندازه‌ی نصف گوشی دارد.

برآمدگی آیفون 14 پرو اپل

برای اینکه بزرگ‌بودن برآمدگی محصول جدید اپل را بهتر درک کنیم، یکی از طراحان گرافیک به نام Ian Zelbo گوشی‌های آیفون ایکس، 11 پرو، 12 پرو و 13 پرو را در تصویری کنارهم قرار داده و مقایسه کرده است. درمقایسه‎‌با برآمدگی آیفون 11 پرو که در آن زمان واقعاً زیاد به‌چشم می‌آمد، برآمدگی آیفون 14 پرو بسیار بیشتر است!

برای مقایسه، گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس که فقط از دو دوربین برخوردارند، برآمدگی‌های خیلی کمتری دارند و احتمال افزایش قطر آن‌ها در‌مقایسه‌با مدل‌های سال‌های قبل کمتر است. سری پرو همیشه برآمدگی بیشتری داشته است و این موضوع درباره‌ی آیفون 14 پرو هم صدق می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که گوشی مذکور به‌دنبال رکوردشکنی است.

اطلاعات یادشده از سری توییت‌هایی که چند روز پیش LeaksApplePro منتشر کرده، به‌دست آمده است که ادعا می‌کند منبع آگاه به آیفون 14 پرو و آیفون 14 مکس اعلام کرده است که سیستم دوربین جدید به‌کاررفته در مدل پرو بسیار حجیم است و احتمالاً برای گجت‌های قدیمی‌تر مثل MagSafe Duo Charger دردسرساز خواهد بود.

همچنین در روزهای گذشته، Majin Bu در توییت‌هایش با مقایسه‌ی آیفون 13 پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس نشان داده که برآمدگی دستگاه جدید چقدر افزایش یافته است.

برآمدگی آیفون 14 پرو اپل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات