اپل احتمالاً به‌دنبال تولید آیفون با بدنه سرامیکی است

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که به استفاده از سرامیک زیرکونیا در اپل واچ و آیفون اشاره می‌کند. شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد معرفی مدل سرامیکی آیفون باشیم.
تبلیغات

اگر به‌خاطر بدنه‌ی سرامیکی ساعت‌های سری اپل واچ ادیشن به آن‌ها علاقه‌مند هستید، احتمالاً اپل خبر خوشی برای شما دارد. به‌گزارش فوربز، به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال استفاده از ماده‌ی سرامیکی ساخته‌شده از زیرکونیا (اکسید سفید کریستالی از عنصر زیرکونیم) در مدل‌های بعدی اپل واچ است. نکته‌ی جالب‌تر این است که احتمالاً در بدنه‌ی آیفون نیز از زیرکونیا استفاده خواهد شد.

پتنت جدید منتسب به اپل به نام «دستگاه‌های الکترونیکی با قطعات مجهز به بافت زمینه‌ای از جنس زیرکونیا» ثبت شده و زیرکونیا قرار است ظاهری مات به دستگاه‌ها بیاورد. اپل در توضیحات پتنت می‌گوید:

زیرکونیا ظاهری مات به سطح بیرونی دستگاهی الکترونیکی می‌بخشد. بافت زمینه‌ای محفظه‌‌ی دستگاه ممکن است اصلاح شود تا خواص جدیدی پیدا کند و برای استفاده در دستگاهی پوشیدنی مناسب باشد و به‌راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

اپل می‌گوید که بخش بیرونی محصول را نیز می‌توان دچار تغییر کرد تا حسی خاص به دستگاه الکترونیکی بدهد. در بخش دیگری از پتنت آمده که اپل ممکن است از استحکام زیرکونیا برای افزایش مقاومت دستگاه‌های الکترونیکی بهره بگیرد. اپل جزئیات کاملی درباره‌ی زیرکونیا ارائه نداده است؛ اما می‌گوید در بدنه‌ی محصولات از نوع خاصی سرامیک زیرکونیا استفاده می‌شود.

اپل می‌گوید که زیرکونیا ممکن است به‌عنوان سطح جانبی استفاده شود؛ نظیر قابی که در دور صفحه‌نمایش اپل واچ استفاده می‌شود. اپل به احتمال استفاده از زیرکونیا به‌عنوان پوشش پشتی دستگاهی دیگر هم اشاره می‌کند. تصاویر منتشرشده با پتنت نشان می‌دهد که منظور اپل پنل پشتی آیفون است. شرکت کوپرتینویی در‌حال‌حاضر از شیشه‌‌ی سخت در پنل پشتی آیفون استفاده می‌کند.

اشاره به ظاهر مات احتمالاً بدین‌معنی است که اپل از زیرکونیا در مدل‌های پرو بهره می‌گیرد. درحال‌حاضر، صرفاً مدل‌های پرو از آیفون پنل پشتی مات دارند. تصاویر منتشرشده با پتنت پنل مرکزی دایره‌ای را نیز نشان می‌دهند. شاید این پنل مرکزی نشان‌دهنده‌ی محل تعبیه‌ی لوگو اپل باشد. شرکت‌هایی مثل شیائومی و سامسونگ پیش‌تر از سرامیک در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند. سرامیک معمولاً در دستگاه‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت استفاده می‌شود؛ بااین‌حال هرگز در آیفون‌های اپل حضور پیدا نکرده است.

فراموش نکنید که بسیاری از پتنت‌ها هرگز به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند. در سال‌های اخیر، اپل پتنت‌های زیادی ثبت کرده است تا اگر در آینده سراغ محصولی جدید رفت،‌ ازلحاظ قانونی به مشکل برنخورد. البته درهرصورت ایده‌ی ساخت اپل واچ یا آیفون سرامیکی هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات