به‌روزرسانی One UI 4.1.1 نواروظیفه جدید زد فولد ۴ را به مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی می‌آورد

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً سامسونگ قصد دارد با انتشار به‌رورزرسانی جدید، نواروظیفه‌ی بازطراحی‌شده‌ی گلکسی زد فولد ۴ را برای مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی تاشو نیز ارائه کند.
تبلیغات

سامسونگ چند روز قبل در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲، محصولات تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۴ و زدفلیپ ۴ را درکنار محصولات دیگر رونمایی کرد. درحالی‌که زد فولد ۴ درمقایسه‌با نسل قبلی این محصول ارتقای خیلی بزرگی محسوب نمی‌شود، عملکرد نرم‌افزاری آن بهبود یافته است. به‌عنوان مثال، غول فناوری کره‌ای امسال نواروظیفه‌ی جدیدی را در بخش پایین رابط‌ کاربری گوشی تاشو پرچم‌دار جدیدش قرار داده است.

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ به‌طورپیش‌فرض با اندروید 12L عرضه می‌شود؛ نسخه‌ای از پلتفرم موبایلی گوگل که به‌طورخاص برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم طراحی شده است. غول جست‌وجوی اینترنت سال گذشته اندروید 12L را منتشر کرد و زد فولد ۴ اولین دستگاه‌های است که با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار می‌شود.

نواروظیفه‌ی جدید سامسونگ درکنار دکمه‌های ناوبری معمول یا نوار ژست‌های حرکتی نشان داده می‌شود. این بخش حداکثر می‌تواند هشت میان‌بر به‌همراه برخی از برنامه‌هایی را در خود جای دهد که اخیراً از آن‌ها استفاده کرده‌اید. علاوه‌براین، می‌توان این برنامه‌ها را با کشیدن روی صفحه، در حالت چندوظیفه‌ای اجرا کرد.

به‌نوشته‌ی SamMobile، نواروظیفه‌ی گلکسی زد فولد ۴ احتمالاً با به‌روزرسانی One UI 4.1.1 به دستگاه‌های قدیمی‌تر سری زد فولد نیز اضافه خواهد شد. گفته می‌شود این ویژگی اواخر امسال دردسترس دارندگان سایر مدل‌های گوشی‌های تاشو سامسونگ قرار خواهد گرفت. استفاده از نواروظیفه‌ی جدید می‌تواند انجام کارهای هم‌زمان را آسان‌تر کند که این امر برای کاربران این سری زد فولد خبری بسیار خوشحال‌کننده است.

مهم‌ترین سؤال این است که «آیا سامسونگ قصد دارد همه‌ی مدل‌های سری فولد را به اندروید 12L ارتقا دهد یا فقط مدل‌های جدید آن به‌روزرسانی مذکور را دریافت خواهند کرد؟» بااین‌حال، فراموش نکنید که فعلاً در روزهای اولیه‌ی اندروید 12L به‌سر می‌بریم و مشخص نیست چه تعدادی از قابلیت‌های One UI 4.1.1 در هسته‌ی این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل ارائه شده‌اند؛ زیرا سامسونگ معمولاً تغییرات درخورتوجهی روی نسخه‌ی خام اندروید اعمال می‌کند.

به‌هرحال، اضافه‌شدن نواروظیفه‌ی جدید به مدل‌های قدیمی‌تر زد فولد به کاربران این دستگاه‌ اجازه می‌دهد تا از نمایشگر بزرگ تاشو آن بهتر استفاده کنند. احتمال دارد این آپدیت برای گلکسی زدفولد ۲ و زدفولد ۳ دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات