میکس فولد 2 شیائومی با نمایشگر بزرگ، ضخامت اندک و پردازنده پرقدرت رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
میکس فولد 2 دومین نسل از گوشی‌های تاشدنی شیائومی با صفحه‌نمایش بزرگ، ضخامت اندک و دوربین باکیفیت است و رقیب مستقیم گلکسی زد فولد 4 محسوب می‌شود.
تبلیغات

شیائومی در اوایل سال ۱۴۰۰ با معرفی گوشی می میکس فولد رسما وارد بازار دستگاه‌های تاشدنی شد. می میکس فولد به‌عنوان اولین تلاش شیائومی در بازار تاشدنی‌ها گوشی باکیفیتی بود، بااین‌حال چینی‌ها هرگز نتوانستند در این بازار نوظهور عملکردی هم‌سطح با سامسونگ ارائه دهند. سامسونگ که اکنون دو سری گوشی تاشدنی می‌سازد سلطه‌ی کاملی بر بازار این نوع از گوشی‌ها دارد.

موتورولا کمتر از یک روز پس از رونمایی تاشدنی‌های جدید سامسونگ از گوشی ریزر ۲۰۲۲ پرده‌برداری کرد و شیائومی نیز دقایقی پیش جدیدترین نماینده‌ی خود را به نمایش گذاشت. میکس فولد 2 با نمایشگر بزرگ، دوربین سه‌گانه‌ی باکیفیت و پردازنده‌ی پرقدرت در تلاش است خودش را به‌عنوان رقیبی شایسته برای گلکسی زد فولد 4 نشان دهد.

گوشی شیائومی میکس فولد 2 در حالت تاشده در دست چپ

اولین گوشی تاشدنی شیائومی همچون گلکسی زد فولد سامسونگ و برخلاف میت ایکس‌اس هواوی به سمت داخل تا می‌شد. شیائومی فرم‌فکتور گوشی را در نسل جدید حفظ کرده است و میکس فولد 2 نیز به سمت داخل تا می‌شود.

شیائومی می‌گوید گوشی میکس فولد 2 به هنگام باز شدن تنها ۵٫۴ میلی‌متر ضخامت دارد. ضخامت گوشی به هنگام تا شدن به ۱۱٫۲ میلی‌متر می‌رسد (این عدد با احتساب برآمدگی دوربین اعلام شده است). گوشی می میکس فولد در حالت بازشده و تاشده به‌ترتیب ضخامت ۷٫۶ میلی‌متر و ۱۷٫۲ میلی‌متر داشت. وزن میکس فولد 2 حدودا ۲۶۲ گرم است.

نیم رخ گوشی شیائومی میکس فولد 2

شیائومی مکانیسم لولا را ساده‌تر از نسل قبل کرده است و لولا در میکس فولد 2 تنها ۸۷ قطعه در خود دارد. اصلاحات اعمال‌شده توسط شیائومی باعث شده است لولا ۳۵ درصد سبک‌تر و ضخامت آن ۲۵ درصد کمتر شود. شیائومی تلاش زیادی کرده است تا چین‌خوردگی صفحه‌نمایش در محل لولا را به حداقل برساند. در همین راستا شیائومی لولا را تغییر داده و در آن از طراحی جدیدی تحت عنوان «ریزقطره‌آب» استفاده کرده است.

گوشی شیائومی میکس فولد 2 در دست کاربر

طراحی پنل پشتی شیائومی میکس فولد 2 نسبت‌به نسل قبل تغییر کرده است. در پنل پشتی شاهد جزیره‌ای مستطیل‌شکل و افقی برای میزبانی از سه دوربین هستیم. لایکا در همکاری با شیائومی این دوربین‌ها را تقویت کرده است.

دوربین اصلی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 دارد، دوربین دوم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض استفاده می‌کند و دوربین سوم مجهز به حسگر هشت مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال دو برابری است. گوشی تاشدنی شیائومی می‌تواند ویدیوی 8K با فرمت Dolby Vision HDR ضبط کند.

در لبه‌ی سمت راست گوشی دکمه‌های کنترل شدت صدا و دکمه‌ی پاور جای گرفته‌اند. دکمه‌ی پاور در نقش حسگر اثر انگشت نیز فعالیت می‌کند.

نمایشگر اصلی گوشی شیائومی میکس فولد 2

گوشی شیائومی میکس فولد 2 در پنل جلویی از صفحه‌نمایش اصلی ۸٫۰۲ اینچ با وضوح +2K و در بخش خارجی از صفحه‌نمایش ۶٫۵۶ اینچ استفاده می‌کند. شیائومی می‌گوید صفحه‌نمایش اصلی از نوع Eco OLED است که مصرف انرژی کمتری نسبت‌به نمایشگرهای عادی OLED دارد. این صفحه‌نمایش به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست پیدا می‌کند و دارای شیشه‌ی فوق نازک است. شیائومی میکس فولد 2 دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را به زیر نمایشگر منتقل کرده است.

صفحه‌نمایش خارجی از نوع E5 AMOLED است و وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد. روی این صفحه‌نمایش از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است. هر دو نمایشگر داخلی و خارجی از Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند و حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت ارائه می‌دهند.

گوشی شیائومی میکس فولد 2 در حالت بازشده

گوشی تاشدنی جدید شیائومی مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 و ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. میکس فولد 2 از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و فناوری شارژ ۶۷ وات دارد. این گوشی با رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

نمای نیمرخ گوشی شیائومی میکس فولد 2 ٰرنگ گلد
گوشی شیائومی میکس فولد 2 در دست کاربر
گوشی شیائومی میکس فولد 2 در حالت نیمه باز
گوشی شیائومی میکس فولد 2 رنگ گلد در حالت ایستاده
طرح کاور پشت گوشی شیائومی میکس فولد 2
گوشی شیائومی میکس فولد 2 رنگ میشکی
گوشی شیائومی میکس فولد 2 در دو رنگ مشکی و گلد
مدل طلایی گوشی شیائومی میکس فولد 2 در دست راست

گوشی شیائومی میکس فولد 2 در رنگ‌های مشکی و طلایی به دست مشتریان می‌رسد. قیمت پایه‌ی گوشی ۸٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۱٬۳۳۵ دلار) است. این کانفیگ ۲۵۶ گیگابایت حافظه دارد. دو کانفیگ دیگر با ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به ترتیب ۹٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۱٬۴۸۳ دلار) و ۱۱٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۱٬۷۸۰ دلار) قیمت دارند.

فروش میکس فولد 2 از روز ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات