موتورولا مشخصات فنی Razr 2022 و X30 Pro را پیش از رونمایی رسمی به‌ اشتراک گذاشت

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
رویداد رونمایی از گوشی پرچم‌دار موتورلا X30 Pro و گوشی تاشو Razr ۲۰۲۲ به پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری موکول شد، اما این شرکت مشخصات دقیق این دو محصول را پیش از معرفی رسمی، به‌اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

موتورولا اکنون حاشیه‌ی پایینی نمادین گوشی تاشو خود را در مدل ۲۰۲۲ آن حذف و از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی در آن استفاده کرده است. این پنل ۱۰ بیتی از HDR10 Plus، کاهش نور DC و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند که درواقع بالاترین نرخ نوسازی بین گوشی‌های تاشو است. این شرکت از طراحی تاشو بدون شکاف در ساخت نسل جدید Razr بهره گرفته که باعث می‌شود تاخوردگی وسط نمایشگر آن، به حداقل برسد. هنگام بسته شدن دستگاه، مرکز نمایشگر آن به‌شکل قطره با شعاع داخلی ۳٫۳ میلی‌متر تا می‌شود.

موتورولا Razr 2022

لولای Razr ۲۰۲۲ می‌تواند گوشی را در حالت نیمه‌باز نگه دارد و موتورولا چندین قاب برای استفاده از این کار دارد. می‌توانید از این ویژگی برای تماشای ویدئو در نیمه‌ی بالای نمایشگر و چت در نیمه‌ی پایین آن بهره ببرید. این قابلیت، حالت موسوم به سه‌پایه را نیز فعال می‌کند؛‌ ویژگی جالبی که دوربین‌ها را در یک زاویه‌ی خاص نگه می‌دارد و به‌ کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به حمل سخت‌افزار اضافه، فیلم یا سلفی‌های طولانی‌مدت بگیرد.

موتورولا Razr 2022

به‌نوشته‌ی Gsmarena، دوربین اصلی Razr ۲۰۲۲ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از لرزش‌گیر اپتیکال نیز پتشیبانی می‌کند. این حسگر 1/1.55 اینچی بوده و ابعاد پیکسل‌های آن یک میکرومتر است. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۱ درجه تعبیه شده که می‌توان از آن برای ثبت تصاویر ماکرو در فاصله‌ی ۲٫۸ سانی‌متری (حدود یک اینچ) استفاده کرد. دوربین سلفی این محصول نیز ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

اگر به نمایشگر خارجی Razr ۲۰۲۲ برگردیم، ابعاد آن نسبت به صفحه‌نمایش بیرونی نسل قبلی این گوشی تاشو، بزرگ‌تر شده و به ۲٫۷ اینچ رسیده است. شما می‌توانید از این نمایشگر برای مشاهده‌ی سریع اطلاعات بهره ببرید. البته می‌توان از این بخش برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی نیز استفاده کرد.

موتورولا Razr 2022

برخلاف دو مدل قبلی Razr، نسل بعدی این گوشی تاشو با تراشه‌ی رده‌بالای Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه خواهد شد. این دستگاه در سه پیکربندی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

اما موتورولا X30 Pro نیز اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است که از حسگر 1/1.22 اینچی HP1 بهره می‌برد. تعداد بالای پیکسل‌ها، امکان بزرگ‌نمایی دیجیتال بدون افت کیفیت را فراهم خواهد کرد. این گوشی همچنین به یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال دو برابری مجهز خواهد بود که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.6 است و از حسگر IMX663 بهره می‌برد. در بخش پشتی این دستگاه همچنین شاهد دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه خواهیم بود. در نهایت گوشی به دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

موتورولا Razr 2022

Moto X30 Pro مثل Razr ۲۰۲۲ از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 بهره خواهد برد و در چند نسخه عرضه خواهد شد که شامل مدل ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت و مدل ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت خواهد بود. موتورلا برای خنک‌کردن تراشه‌ی این گوشی از بلوک‌های مسی و محفظه‌ی بخار استفاده کرده است.

موتورولا Razr 2022

موتورولا X30 Pro به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی مجهز خواهد بود و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۵۰۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. این پنل ۱۰ بیتی از HDR10 Plus پشتیبانی می‌کند و ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. حداکثر سطح روشنایی این نمایشگر نیز ۱۲۵۰ نیت است و از قابلیت کاهش نور DC نیز بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۱۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات