آیفون 14 مکس احتمالاً با تأخیر یا به‌صورت محدود عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
احتمالاً آیفون 14 مکس به‌دلیل تعویق در زمان‌بندی تولید، با تأخیر در عرضه مواجه خواهد شد.
تبلیغات

با اینکه هرروز به زمان رونمایی گوشی آیفون 14 نزدیک می‌شویم، به‌گزارش ناین‌توفایومک و به‌نقل از راس یانگ، تحلیلگر بازار، تولید گوشی‌های آیفون ۱۴ مکس (iPhone 14 Max) عقب‌تر از برنامه پیش می‌رود. گوشی آیفون ۱۴ مکس قرار است نخستین گوشی ۶/۷ اینچی اپل باشد که مدل Pro نیست و گویا طبق گزارش‌ها، این مسئله موجب بروز برخی مشکلات در زنجیره‌ی تأمین شده است.

به‌گزارش یانگ، تأمین پنل برای گوشی آیفون 14 مکس بسیار آهسته‌تر از گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس پیش می‌رود. ادعای یانگ براساس داده‌های زنجیره‌ی تأمین تا ماه آگوست (مرداد ۱۴۰۱) است. یانگ درادامه می‌گوید که حجم محموله‌های زنجیره‌ی تأمین برای آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از سه برابر محموله‌های منتسب به آیفون ۱۴ مکس است.

آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس در اندازه‌ی صفحه‌نمایش تفاوتی ندارد؛ اما پنل‌های آن‌ها متفاوت خواهد بود. این تفاوت به‌دلیل پشتیبانی‌نکردن آیفون ۱۴ مکس از قابلیت ProMotion است؛ زیرا فناوری نرخ‌نوسازی تطبیقی اپل به‌صورت انحصاری در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، ارائه می‌شود.

گزارشی از Nikkei Asian Review در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۱) نشان داد که تولید آیفون ۱۴ مکس حداقل ۳ سال به‌دلیل همه‌گیری کووید۱۹ و قرنطینه‌های مداوم در چین با تأخیر مواجه شده است. چند ساعت بعد، مینگ‌چی کو گزارشی با این مضمون منتشر کرد که تولید آیفون ۱۴ مکس عقب‌تر از برنامه پیش می‌رود؛ اما اوضاع تحت‌کنترل است.

بااین‌همه، باید خاطر نشان کنیم که این گزارش‌ها در ماه می (اردیبهشت) منتشر شدند و در مدت دو ماه خیلی از چیزها می‌تواند تغییر کنند. اگر وضعیت تأمین پنل آیفون ۱۴ مکس وخیم است، به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی دستگاه با تأخیر مواجه شود یا درصورت عرضه در زمان مقرر، با محدودیت شدید تعداد روبه‌رو باشد. گوشی آیفون ۱۴ طبق انتظارات قرار است به‌محض عرضه به‌عنوان یکی از مدل‌های پرطرفدار ظاهر شود؛ زیرا این نخستین‌بار است که اپل گوشی ۶/۷ اینچی بدون ویژگی‌های مدل‌های پرو و البته با قیمتی ارزان‌تر وارد بازار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات