برخی کاربران سری پیکسل ۶ از مشاهده لکه‌های سیاه روی نمایشگر و دوربین جلوی گوشی خود خبر می‌دهند

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعدادی از کاربران پیکسل ۶ گوگل گزارش‌هایی درمورد ایجاد لکه‌ی سیاه در دوربین جلو و گوشه‌ی سمت راست بالای نمایشگر دستگاه خود مطرح کرده‌اند.
تبلیغات

برخی از دارندگان سری پیکسل ۶، گزارش‌هایی درمورد لکه‌های سیاهی که روی صفحه‌نمایش گوشی آن‌ها ظاهر می‌شود منتشر کرد‌ه‌اند. این گزارش‌ها در انجمن‌های مختلفی مثل ردیت، توییتر و صفحه‌ی پشتیبانی گوگل مطرح شده‌اند. یکی از دارندگان پیکسل ۶ پرو درمورد این مشکل نوشت:

روی صفحه‌نمایش گوشی من یک نقطه‌ی سیاه ایجاد شده و به‌نظر می‌رسد ابعاد آن درحال گسترش یافتن است. پشتیبانی گوگل در این مورد بسیار ناامیدکننده است و من نمی‌توانم با کسی چت کنم یا با کسی تماس بگیرم. منوی کشویی پایین بخش پشتیبانی نیز به من اجازه نمی‌دهد پیکسل ۶ پرو را انتخاب کنم.

بیشتر کاربران سری پیکسل ۶ نمی‌دانند آیا این مشکل سخت‌افزاری به حساب می‌آید یا صرفاً یک باگ نرم‌افزاری باعث به‌وجود آمدن آن شده است. بسیاری از کاربران معتقد هستند که این مورد مربوط به سخت‌افزار است و این یعنی دارندگان پیکسل باید برای رفع مشکل با گوگل تماس گرفته و سپس شماره‌ی مجوز بازگشت کالا (RMA) را دریافت و درنهایت گوشی خود را با یک واحد دیگر جایگزین کنند.

برخی دیگر نیز این مشکل را یک ایراد نرم‌افزاری می‌دانند زیرا قبلاً نیز با نصب به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس در سری پیکسل ۶، نقطه‌ی سیاهی روی نمایشگر به‌وجود آمد و پس از مدتی از روی این گوشی‌ها ناپدید شد.

همه‌ی دارندگان سری پیکسل ۶ گوگل با مشکل یکسانی مواجه نشده‌اند. برخی از کاربران این گوشی‌ها پس از نصب به‌روزرسانی ماه می، با مشکل قطع شدن اتصال به شبکه مواجه شده بودند که برای رفع آن باید از بازیابی شبکه‌ای و روشن و خاموش کردن حالت هواپیما استفاده می‌کردند. عملکرد حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر نیز پس از نصب برخی به‌روزرسانی‌های اخیر، با مشکلاتی مواجه شد، اما اندروید ۱۳، کارکرد این قابلیت را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.

با توجه به شرایطی که اکنون برخی دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۶ با آن مواجه شده‌اند، گوگل بار دیگر مجبور است ثابت کند که توانایی ساخت یک پرچم‌دار اندرویدی رده‌بالا را دارد، اما باید درمورد برخی مسائل تلاش بیشتری انجام دهد. دلیل بسیاری از خریداران گوشی‌های سری پیکسل، دریافت زودهنگام و به‌موقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است و اگر چنین مشکلاتی روی پرچم‌داران غول جست‌وجوی اینترنت همچنان ادامه داشته باشد، شاید این افراد به خرید پرچم‌داران شرکت‌های دیگر مثل سامسونگ روی آورند زیرا این برند کره‌ای اخیراً اعلام کرد تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های پرچم‌دار خود منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات