تماشا کنید: کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا ابعاد بزرگ حسگر IMX989 را نشان می‌دهد

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوی کالبدشکافی گوشی پرچم‌دار شیائومی 12S اولترا، ابعاد بزرگ حسگر ۵۰ مگاپیکسلی iMX989، سیستم خنک‌کننده، برد دوطرفه و سایر قطعات این دستگاه را نشان می‌دهد.
تبلیغات

چگونه می‌توان یک حسگر بزرگ یک اینچی را در گوشی هوشمند قرار داد؟ WikiHome ویدئوی جدیدی از کالبدشکافی گوشی هوشمند شیائومی 12S اولترا به‌اشتراک گذاشته است که در آن، قطعات داخلی این دستگاه را به‌طور کامل ازهم جدا می‌کند. این ویدئو نشان می‌دهد که سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این دستگاه درمقایسه با حسگر ISOCELL GNV با ابعاد 1/1.3 اینچ، بزرگ‌تر است.

کالبدشکافی شیائومی 12s اولترا

باید توجه داشته باشیم فرمت‌های نوری معمولاً گمراه‌کننده هستند؛ به‌عنوان مثال یک حسگر یک اینچی درواقع قطر یک اینچی ندارد. این اندازه‌گیری معمولاً مقایسه ابعاد آن‌ها را سخت‌تر می‌کند اما در ویدئوی کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا، شاهد مقایسه‌ی بصری ابعاد حسگرهای به‌کاررفته در این گوشی هستیم.

اگر به فضایی که سه حسگر ماژول دوربین پشتی شیائومی 12S اولترا اشغال کرده‌اند توجه کنید، دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌ برابری و دوربین‌ فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی تا آنجا که ممکن بوده، فشرده شده‌اند، اما همچنان فضای زیادی برای مادربرد با تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen1 باقی نمی‌گذارد. علاوه‌براین، فضایی برای باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپری این دستگاه نیاز است.

کالبدشکافی شیائومی 12s اولترا

همان‌طور که GSMArena اشاره می‌کند، هنگامی که در ساخت گوشی هوشمند فضای کمی دراختیار سازندگان باشد، راهکار آن‌ها معمولاً استفاده از بردهای دوطرفه است تا بدین‌ترتیب فضای کافی برای همه قطعات و اجزا ایجاد شود. تراشه‌ی اصلی، رم و تراشه‌ی فضای‌ذخیره‌سازی در برد پایینی شیائومی 12S قرار داده شده‌اند و این شرکت برای پخش گرما و کاهش دمای قطعات از خمیر حرارتی و ورق‌های مسی و همچنین محفظه‌ی بخار با طراحی سفارشی استفاده کرده است.

حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلیی ماژول دوربین پشتی شیائومی 12S اولترا ۱۱٫۰۶ میلی‌متر ضخامت دارد که فضای واقعاً زیادی نیاز دارد. اپتیکی که می‌تواند کل حسگر IMX989 را پوشش دهد، به فضای عمودی نیاز دارد و باید توجه داشته باشیم که این حسگر از لنز پیچیده‌ی 8P بهره می‌برد. شما می‌توانید در ادامه ویدئو کامل کالبدشکافی این گوشی هوشمند را مشاهده کنید.

تماشا در آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات