احتمالاً سری آیفون 14 در بازار چین محبوب‌تر از خانواده آیفون 13 خواهد بود

شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یک تحلیلگر شناخته‌شده می‌گوید خرده‌فروشی‌های چینی پیش‌بینی کرده‌اند تقاضا برای آیفون 14 در بازار چین بیشتر از آیفون 13 باشد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیلگر مورد احترام، می‌گوید که احتمالاً تقاضا برای گوشی‌های سری آیفون 14 در بازار چین بیشتر از مدل‌های فعلی آیفون خواهد بود. کو در قالب چند توییت می‌گوید بررسی‌هایش نشان می‌دهد شماری از خرده‌فروشی‌ها و شرکت‌های توزیع‌کننده‌ی گوشی در چین برای تأمین تعداد کافی از گوشی آیفون 14 باید بیشترین بودجه‌ی ممکن را اختصاص دهند. این موضوع احتمالاً نشان می‌دهد فروشگاه‌های چینی پیش‌بینی کرده‌اند تقاضا برای گوشی‌های نسل جدید اپل در بازار این کشور بالاتر از حد انتظار باشد.

به گزارش 9to5Mac، مینگ‌چی کو که بارها گزارش‌های دقیقی درباره‌ی محصولات آینده‌ی اپل منتشر کرده است می‌گوید تأمین‌کنندگان قطعات و شرکت‌های EMS به‌ترتیب پیش‌بینی کرده‌اند میزان عرضه‌ی گوشی‌های سری آیفون 14 در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی حدوداً ۱۰۰ میلیون و ۹۰ میلیون واحد باشد.

کو می‌گوید این حجم از تقاضا برای آیفون 14 در بازار چین ممکن است نگرانی‌های احتمالی اپل را در زمینه‌ی کاهش تقاضا برای این خانواده از گوشی‌ها پس از عرضه‌ی اولیه به بازار، کاهش دهد؛ مشابه اتفاقی که برای نسل سوم گوشی آیفون SE شاهد بودیم.

گوشی‌های سری آیفون 13 اپل در بازارهای بین‌المللی با استقبال چشم‌گیری مواجه شدند، اما فروش آیفون در بازار چین افت سالانه‌ی چهار درصدی تجربه کرد تا نشان دهد که چینی‌ها به اندازه‌ی دیگر افراد به تهیه‌ی آیفون‌های ۲۰۲۱ اپل علاقه ندارند.

با این وجود اپل بهتر از هر شرکت گوشی‌ساز دیگری در فستیوال ۶٫۱۸ چین ظاهر شده است. آمار نشان می‌دهد نیمی از کل گوشی‌های فروخته‌شده در این فستیوال، آیفون‌های اپل بوده‌اند. ۶٫۱۸ فستیوالی معروف در چین است که از مجموع فستیوال‌های جمعه‌ی سیاه، دوشنبه‌ی سایبری و حتی آمازون پرایم دی فروش بیشتری ثبت می‌کند.

9to5Mac می‌گوید در جریان برگزاری فستیوال آنلاین ۶٫۱۸ امسال مجموعاً ۱۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین به فروش رسید که ۲۵ درصد کمتر از سال قبل بود. در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین برندهای بازار موبایل نام اپل دیده می‌شود و شیائومی و آنر به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. اپل موفق شد در این فستیوال نزدیک‌ به هفت میلیون آیفون به فروش برساند که چهار درصد کمتر از فستیوال ۶٫۱۸ سال ۲۰۲۱ بوده است. تحلیلگران تخمین می‌زنند که درآمد اپل از فروش آیفون در فستیوال ۶٫۱۸ امسال ۶٫۳ میلیارد دلار باشد.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری آیفون 14 (به‌ویژه مد‌ل‌های پرو) بیشترین تغییرات آیفون در چند سال اخیر را تجربه کنند. اپل امسال با آیفون مینی خداحافظی می‌کند و به جای آن آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) را دردسترس مشتریان قرار می‌دهد.

شایعه‌ها می‌گویند اپل برای نخستین بار در تاریخ آیفون، در دو گوشی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، درحالی‌که آیفون 14 و آیفون 14 مکس دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت.

دو گوشی معمولی سری آیفون 14 همچنان در بالای نمایشگر خود میزبان بریدگی (ناچ) خواهند بود، اما اپل در مدل‌های پرو بریدگی را حذف و با دو حفره جایگزین می‌کند. در کنار این‌ها گفته می‌شود آیفون 14 و آیفون 14 مکس پردازنده‌ی A15 دارند، اما آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از پردازنده‌ی جدید A16 استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات