جزئیات گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار آینده موتورولا فاش شد

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گزارش جدیدی منتشر شده است که جزئیاتی را درمورد تعداد زیادی از گوشی‌های آینده‌ی پایین‌رده، میان‌رده و پرچم‌دار موتورولا ارائه می‌دهد.
تبلیغات

موتورولا احتمالاً یکی از فعال‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان است، زیرا هر سه‌ماه یک‌بار شاهد معرفی مدل‌های اندرویدی جدید این شرکت هستیم. خوشبختانه افشاگر معروف، ایوان بلس خبرهای مرتبط با همه‌ی محصولات موتورولا را پیگری می‌کند و علاوه‌براین تک‌تک اقدامات این شرکت را زیرنظر دارد. او همچنین مشخصات و قیمت همه‌ی محصولات شرکت متعلق به لنوو را در حساب توییتر خود به‌اشتراک می‌گذارد. اکنون بلس توجه خود را روی فهرست محصولات رده‌پایین سری Moto G این برند معطوف و جزئیاتی را درمورد محصولات آینده‌ی این شرکت منتشر کرده است.

پس از معرفی Moto G42 4G LTE و Moto G62 5G، انتظار می‌رود Moto G32 با فهرستی از قابلیت‌های جذاب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه، به‌زودی معرفی شود. این گوشی با نام رمز Devon شناخته می‌شود و ابتدا مدل 5G آن با صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی LCD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح Full HD عرضه خواهد شد. سایر مشخصات این گوشی نیز شامل تراشه‌ی Snapdragon 680، دوربین سه‌گانه‌ی پشتی متشکل از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی، حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حداکثر ۶ گیگابایت رم می‌شود. همچنین گفته شده این دستگاه از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

گوشی موبایل موتو G62 موتورولا / Motorola Moto G62 خاکستری

انتظار می‌رود مدل 5G گوشی Devon اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شود و عرضه‌ی آن در آمریکای شمالی، در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. بدین‌ترتیب مدل 4G این محصول احتمالاً با قابلیت‌هایی شبیه به مدل 5G معرفی خواهد شد و فقط شاید تراشه‌ی آن با یکی از پردازنده‌های ساخت مدیاتک جایگزین شود. همچنین احتمال دارد این مدل به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شود.

موتورولا همچنین گوشی دیگری با نام رمز Maui دردست ساخت دارد که در سه‌ماهه سوم سال جاری معرفی خواهد شد. این دستگاه به تراشه‌ی Helio G37، نمایشگر 720p، سه گیگابایت رم و دوربین سه‌گانه‌ی سطح پایین شامل یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. شاید با چنین مشخصاتی این محصول یکی از اعضای جدید خانواده‌ی Moto E باشد.

واقعیت این است که عرضه‌ی محصولات ارزان‌قیمت، فقط از نظر میزان فروش و کسب سود برای شرکت‌ها ارزش دارند و اگر موتورولا بخواهد در بازار گوشی‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای برای خود دست‌وپا کند، به دستگاه‌های میان‌رده و بالا‌رده‌ی جدیدی نیاز خواهد داشت. خانواده‌ی Edge این شرکت به رشد خود ادامه می‌دهند و این روند احتمالاً تاجایی ادامه خواهد یافت که این سری از محصولات این برند، به محبوبیت جهانی دست یابند.

گوشی هوشمند دیگر موتورولا با کدنام Tundra که بیشتر روی جنبه‌های زیبایی‌شناسی تمرکز دارد و فقط برای بازار چین درنظر گرفته شده است، با وجود باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تراشه‌ی Snapdragon 888 Plus، بدنه‌ی دارای انحنا با نمایشگر پیشرفته‌ی ۶٫۵۵ اینچی P-OLED با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، احتمالاً نمی‌تواند تغییر چندانی در وضعیت این شرکت در بازار گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالا ایجاد کند.

علاوه‌براین موتورولا در سه‌ماهه‌ی سوم گوشی هوشمند دیگری با کدنام Victoria عرضه خواهد کرد که ازجمله مشخصات آن می‌توان به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. گفته می‌شود این محصول در چند نسخه با رم ۴ تا ۸ گیگابایت عرضه خواهد شد. البته امکان دارد این گوشی تحت سری Edge عرضه نشود و درواقع محصولی میان‌رده رو‌به بالا است.

نمایشگر موتورولا Edge 20 Pro

درحال‌حاضر انتظار می‌رود هیجان‌انگیزترین اعضای جدید خانواده‌ی موتورولا Edge در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند؛ اما به‌دلیل این‌که زمان زیادی تا عرضه‌ی این محصولات باقی مانده است، شاید طرفداران این برند علاقه‌ی زیادی به معرفی آن‌ها نشان ندهند.

افشاگر معروف EvLeaks اعلام کرده است نسل بعدی خانواده‌ی Edge موتورولا با نام رمز Bronco و Canyon احتمالاً با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen2 روانه‌ی بازار خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این گوشی‌های پرچم‌دار می‌توان نمایشگر ۱۶۵ هرتزی آن‌ها اشاره کرد. البته گفته شده این دو دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

طبق اطلاعات فاش شده، Canyon می‌تواند درکنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگر نیز مجهز شود و علاوه‌براین انتظار می‌رود موتورولا از یک دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی فوق‌العاده در این مدل استفاده کند. ازطرف دیگر ممکن است Bronco به‌جای بهره گرفتن از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen2 به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen1 مجهز شود. همچنین گفته می‌شود این مدل درکنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ثانویه و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر بهره خواهد برد.

درنهایت گزارش‌ها حاکی از آن است که موتورولا درحال‌کار روی گوشی‌ دیگری به‌نام Felix است که از نمایشگر رول‌شونده بهره خواهد برد. این شرکت همچنین درحال ساخت مدلی با نام رمز Juno است که به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات