طعنه گوگل به اپل به‌دلیل نبود RCS در آیفون

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در مراسم I/O 2022 ابراز امیدواری کرد که اپل سرانجام RCS را به آیفون اضافه کند. قابلیت‌های مشابه آنچه RCS ارائه می‌دهد از سال‌ها پیش در iMessage ارائه می‌شود.
تبلیغات

گوگل شب گذشته در جریان برگزاری مراسم Google I/O 2022 به‌طور غیرمستقیم از اپل به‌دلیل اضافه نکردن فناوری RCS به گوشی‌های آیفون انتقاد کرد. RCS نسخه‌ی مدرن‌تر SMS محسوب می‌شود که گوگل طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به آن نشان داده است، اما iMessage اپل از آن پشتیبانی نمی‌کند.

به نوشته‌ی 9to5Mac، یکی از مدیران گوگل در جریان برگزاری همایش I/O گفت این شرکت امیدوار است تمامی سیستم‌های عامل موبایلی به RCS مجهز شوند تا «صرف‌نظر از دستگاهی که استفاده می‌کنید، پیام‌هایتان محرمانه باقی بمانند.» اهالی مانتین‌ویو سال گذشته نیز به روشی مشابه به دلیل نبود RCS در آیفون از اپل انتقاد کرده بودند.

RCS با پشتیبانی از قابلیت‌هایی مثل Read Receipt (اطلاع از خوانده شدن پیام) و رمزنگاری بهبودهای محسوسی در پیام‌رسانی اعمال می‌کند. اپل در سال ۲۰۱۱ به هنگام معرفی iMessage در iOS 5 قابلیت‌هایی مشابه در سرویس پیام‌رسانی‌اش معرفی کرد، بااین‌حال سرویس iMessage در انحصار آیفون است و کاربران اندروید اجازه‌ی دسترسی به آن را ندارند.

اپل پیام‌های ردوبدل‌شده بین آیفون‌ها در سرویس iMessage را با حباب آبی مشخص می‌کند و بارها روی این موضوع مانور داده است تا فروش آیفون‌ها را بالا ببرد. پیام‌هایی که از آیفون به اندروید (یا برعکس) ارسال می‌شوند، در iMessage حبابی سبزرنگ دارند.

اگر اپل سرویس iMessage را توسعه نداده بود، احتمالاً RCS را به پیام‌رسانی در آیفون‌ها اضافه می‌کرد. احتمالاً اصلی‌ترین دلیل اپل برای استفاده نکردن از RCS، کاهش فروش آیفون است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات