سونی Xperia 10 IV، سبک‌ترین گوشی هوشمند 5G جهان، با قیمت ۴۹۹ یورو فروخته خواهد شد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی Xperia 10 IV با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵، صفحه‌نمایش روشن‌تر، دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی و وزنی سبک با قیمت ۴۹۹ یورو عرضه می‌شود.
تبلیغات

سونی درکنار گوشی هوشمند پرچم‌دار Xperia 1 IV، دستگاه میان‌رده‌ی Xperia 10 IV را نیز رونمایی کرد. طبق ادعای شرکت، Xperia 10 IV که به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ 5G مجهز شده، با ۱۶۱ گرم وزن سبک‌ترین گوشی هوشمند 5G جهان است. Xperia 10 IV از صفحه‌نمایش ۶ اینچی FHD+ اولد با نسبت تصویر ۲۱:۹ برخوردار است که به‌گفته‌ی سونی، ۱۰ درصد روشن‌تر از نسل قبلی Xperia 10 III است.

سونی فناوری صفحه‌نمایش تلویزیون Triluminos را روی موبایل نیز پیاده‌سازی کرده است. نسبت تصویر این دستگاه می‌تواند انجام چند کار به‌طور هم‌زمان را آسان‌تر کند. صفحه‌نمایش Xperia 10 IV با کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و ازآن‌‌‌جاکه این گوشی گواهی IP65/68 را نیز دارد، دربرابر گردوغبار و آب مقاوم خواهد بود.

انرژی لازم برای کار با Xperia 10 IV سونی را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند. نکته‌ی مهم اینکه امسال به‌دلایل زیست‌محیطی شارژی در جعبه‌ی این گوشی وجود ندارد، بنابراین، اگر به خرید آداپتوری جداگانه نیاز دارید، باید بدانید که سرعت شارژ همچنان ۳۰ وات است.

به‌گزارش notebookcheck، سونی می‌گوید Xperia 10 IV از صدایی با وضوح عالی پشتیبانی می‌کند و این گوشی هوشمند از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردار است. گوشی هوشمند جدید سونی از LDAC برای هدست‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و از فناوری تقویت صدا DSEE Ultimate بهره می‌برد که با هدفون‌های سیمی و بی‌سیم کار می‌کند.

درضمن، 360 Reality Audio می‌تواند هنگام استفاده از هدفون، محتوای استریو معمولی را به صدای فراگیر مجازی ارتقا دهد. از این قابلیت می‌توان برای موسیقی‌های داخل دستگاه و سرویس‌های محبوب استریم استفاده کرد.

گوشی هوشمند Sony Xperia 10 IV در رنگ های مختلف

در بخش تصویربرداری، سونی Xperia 10 IV را به دوربین سه‌گانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای ۱۶ میلی‌متری (وایدانگل) و ۲۷ میلی‌متری (اولتراواید) و ۵۴ میلی‌متری (تله‌فوتو) مجهز کرده است که اکثر نیازهای عکاسی را پوشش می‌دهد. پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) می‌تواند به بهبود نتیجه‌ی تصویربرداری کمک کند. هنگام حرکت، Xperia 10 IV از لرزش‌گیر اپتیکال SteadyShot سونی و لرزش‌گیر تصویر هیبریدی استفاده می‌کند.

سونی ادعا می‌کند که این گوشی درزمینه‌ی عکاسی در نور کم و عکاسی HDR بهبود پیدا کرده است. Xperia 10 IV از ویژگی Superior Auto نیز بهره می‌برد که به‌طور خودکار با‌‌توجه‌‌‌به سوژه‌، تنظیمات دوربین مناسب را انتخاب می‌کند.

ناگفته نماند دامنه‌ی دینامیکی گسترده به Xperia 10 IV اجازه می‌دهد جزئیات زیادی را حتی در شرایط با نور بسیار روشن ثبت کند. همچنین، دوربینی ۸ مگاپیکسلی سلفی این گوشی با کمک هوش مصنوعی به بهبود تصاویر کمک می‌کند.

گوشی هوشمند Xperia 10 IV سونی اندروید ۱۲ را اجرا می‌‌کند و از اواسط ژوئن ۲۰۲۲، در رنگ‌های سیاه، سفید، نعنایی و اسطوخودوسی با قیمت ۴۹۹ یورو دردسترس خواهد بود. درحال‌حاضر، تنها پیکربندی درنظرگرفته‌شده برای این گوشی ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. کسانی که Xperia 10 IV را بین ۲۳ می تا ۳۹ ژوئن پیش‌خرید می‌کنند، یک جفت هدفون بی‌سیم WF C500 سونی نیز هدیه می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات