رندر‌های فاش‌شده از تولید گوشی نوکیا N73 با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خبر می‌دهند

سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که HMD گفته «به‌این‌زودی‌ها» گوشی پریمیوم و پرچم‌دار عرضه نمی‌کند، شایعه‌ها از عرضه‌ی نوکیا N73 با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خبر می‌دهند.
تبلیغات

شرکت HMD Global حدوداً یک ماه پیش اعلام کرد که قصد ندارد به‌این‌زودی‌ها گوشی رده‌بالا یا پرچم‌دار روانه‌ی بازار کند. بااین‌حال گزارش جدیدی ادعا می‌کند HMD مشغول کار روی گوشی جدیدی در کلاس پرچم‌داران است. براساس آنچه Gizmochina به‌نقل از منابعی در چین می‌نویسد، گوشی جدید نوکیا ان ۷۳ (Nokia N73) در دست تولید است. نوکیا پیش‌تر در سال ۲۰۰۶ موبایلی با این نام روانه‌ی بازار کرده بود که توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

رندرهای منتسب به مدل جدید نوکیا N73 نیز طراحی شده است. این رندرها نشان می‌دهند لبه‌ی بالایی گوشی جدید نوکیا صاف و لبه‌های کناری آن خمیده هستند. جزیره‌ی دوربین در پنل پشتی نوکیا N73 فرمی شبیه نوکِ چاقو دارد و میزبان پنج دوربین به‌همراه فلاش دوگانه است. دوربین اصلی به بزرگ‌ترین لنز مجهز است و در زیر آن چهار لنز دیگر با چینش عمودی به چشم می‌خورد.

رندر فاش شده نوکیا N73 نمای پشت دوربین اصلی

گزارش جدید ادعا می‌کند گوشی نوکیا N73 مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ خواهد بود. سامسونگ حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را که پیکسل‌هایی ۰٫۶۴ میکرونی دارد در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد، بااین‌حال حسگر یادشده تاکنون در هیچ موبایلی مشاهده نشده است.

این حسگر از فناوری جدید ChameleonCell استفاده می‌کند. ChameleonCell نوعی فناوری ترکیب پیکسل است که بسته به محیط، پیکسل‌ها را به‌صورت ۲×۲ یا ۴×۴ ترکیب می‌کند و در برخی محیط‌ها ترکیب پیکسل را انجام نمی‌دهد. این حسگر می‌تواند ویدئوی 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه بگیرد.

گفته می‌شود موتورولا نیز مشغول کار روی گوشی هوشمندی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات