گوشی Aquos R7 شارپ با روشنایی ۲۰۰۰ نیتی معرفی شد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شارپ امروز ۱۹ اردیبهشت در ژاپن گوشی پرچم‌دار Aquos R7 را با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen1 و سنسور یک‌اینچی و روشنایی ۲۰۰۰ نیتی رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت ژاپنی شارپ طبق روال هرسال خود، گوشی پرچم‌داری از این برند را به بازار معرفی کرد. با اینکه این شرکت چندان در بازار گوشی‌های هوشمند فعال نیست، معمولاً گوشی‌های پرچم‌داری که معرفی می‌کند به قابلیت خاصی مجهز هستند که توجه کاربران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. برای مثال، گوشی Aquos R6 که سال گذشته رونمایی شد، اولین گوشی جهان بود که از سنسور دوربین یک‌اینچی بهره می‌برد.

گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ شارپ Aquos R7 نام دارد و به‌گزارش Sparrowsnews، از ماه مرداد روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی OLED مجهز به فناوری WUXGA+ Pro با نرخ نوسازی متغیر یک تا ۲۴۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی، یک‌میلیارد رنگ، سازگاری با دید دالبی و شیشه‌های محافظ گوریلا گلس ویکتوس (Corning Gorilla Glass Victus) بهره می‌برد.

دوربین هوشمند Aquos R7‌ از قابلیت Color Matching ،‌Outdoor Vision ،‌AI Super Resolution ،‌Virtual HDR و قابلیت درون‌یابی تصاویر و حسگر تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک سه‌بعدی زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی گوشی Aquos R7 می‌توان به پردازنده‌ی قدرتمند و پرچم‌دار کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen1، رم ۱۲ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، پورتی برای کارت میکرو اس‌دی تا ظرفیت یک ترابایت و سیستم هوشمند پرداخت بدون تماس FeliCa اشاره کرد.

مشخصات فنی Aquos R7

این گوشی با شبکه‌ی 5G مستقل (Sa) سازگار است و با حداکثر سرعت دانلود ۴٫۹ گیگابیت‌برثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۱٫۱ گیگابیت‌بر‌ثانیه، بهترین عملکرد ارتباطی گوشی‌های پرچم‌دار شارپ را دارد. ماژول دوربین گوشی Aquos R7 به سنسور یک‌اینچی ۴۷ مگاپیکسلی و لنز Summicron تحت‌نظارت Leica آلمان مجهز است و به‌ادعای شارپ، با گشودگی دیافراگم ۱٫۹ و فاصله‌ی کانونی ۱۹ میلی‌متر، درمقایسه‌با Aquos R6 بازتاب‌ها را ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

لنز Summicron می‌تواند همان فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متری را حفظ کند و با لنز جلویی ۱۲٫۶ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم ۲٫۳ و فاصله‌ی کانونی ۲۷ میلی‌متری، طیف وسیعی از فواصل کانونی را از زاویه‌ی فوق‌عریض گرفته تا تله‌فوتو را پوشش دهد.

اندازه‌ی پیکسل‌ها در Aquoa R7‌ به‌لطف سنسور جدید این گوشی به ۳٫۲ میکرومتر می‌رسد. این اندازه ظرفیت جمع‌آوری نور را در‌مقایسه‌با گوشی Aquos R6 حدود ۱٫۸ برابر افزایش می‌دهد و با افزایش تعداد پیکسل‌ها از ۲۰٫۲ مگاپیکسل به ۴۷٫۲ مگاپیکسل، می‌تواند در وضوح بالا تصاویر بهتری ثبت کند.

ماژولدوربین Aquos R7

گوشی Aquos R7 از قابلیت فوکوس خودکار Octa PD پشتیبانی می‌کند که سرعت فوکوس را در‌مقایسه‌با Aquos R6 دو برابر افزایش می‌دهد. علاوه‌بر‌این، این دوربین برای تشخیص خودکار افراد، چهره‌ها و چشم‌ها، هوش مصنوعی را به‌کار‌می‌گیرد و ادعا می‌شود که سرعت پردازش آن ۱٫۵ برابر از Aquos R6 بیشتر است.

ماژول دوربین این گوشی به فناوری QBC مجهز است که با ثابت نگه‌داشتن حال HD‌ هنگام زوم، امکان ثبت تصاویر واضح‌تری برای کاربر فراهم می‌کند. شارپ در Aquos R7‌ پردازش عکس‌برداری HDR را در پس‌زمینه انجام می‌دهد و تجربه‌ی گرفتن چندین عکس پشت‌سر‌هم را برای کاربر فراهم می‌کند.

نمایشگر Aquos R7

جدیدترین گوشی پرچم‌دار شارپ به باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است؛ اما هنوز درباره‌ی فناوری شارژ سریع این گوشی اطلاعی در دست نیست. از دیگر ویژگی های AQOUS R7 می‌توان به بهره‌مندی از NFC و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ و پورت USB Type-C اشاره کرد. گوشی AQUOS R7 دربرابر آب و گرد‌و‌غبار مقاوم است و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و با نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات