هواوی حق اختراع گوشی منحصربه‌فردی با نمایشگر رول‌شونده را ثبت کرد

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی به‌تازگی حق اختراع جدید منحصربه‌فردی را ظاهراً برای گوشی هوشمندی به ثبت رسانده که به نظر می‌رسد نوع دیگری از صفحه‌نمایش‌های تاشو را داشته باشد.
تبلیغات

این پتنت در اداره مالکیت معنوی دولتی چین با عنوان «مکانیسم پشتیبانی صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و تجهیزات الکترونیکی قابل‌چرخش» و شماره CN114439843A ثبت شده است. این سند، حق ثبت اختراع یک دستگاه الکترونیکی را توصیف می‌کند که دارای فناوری صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر است و توسط واحدی در زیر صفحه‌نمایش، پشتیبانی می‌شود. طبق توضیحات این سند، ثبت اختراع هواوی ساختار ساده‌ای دارد که فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌تواند در دستگاه‌های قابل‌حمل استفاده شود.

طرحی از پتنت صفحه‌نمایش رول شدنی هواوی

قابل ذکر است، در ساختار مشاهده‌شده در طرحی از این ثبت اختراع، واحدی که از نمایشگر دستگاه پشتیبانی می‌کند، شامل یک قسمت چرخان نیز می‌شود. این بخش، دارای مکانیسم شفت چرخشی است که دو طرف آن توسط یک قاب محافظ پوشانده شده است. اگرچه، مشخص نیست که فرایند چرخش آن خودکار است یا دستی؛ همچنین، مکانیسم پشتیبانی دارای ساختارهای مهاربندی مختلفی است که تاشدن صفحه‌نمایش را ممکن می‌کند.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که این ثبت اختراع واقعاً برای یک گوشی هوشمند است یا خیر؛ البته کاملاً محتمل است که این نمایشگر در دستگاه قابل‌حملی با یک تراشه‌ی میان‌رده و ظرفیت معمولی حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم به‌کار گرفته شود. به‌ خاطر داشته باشید که این هنوز فقط یک پتنت است و ما هیچ راهی برای تأیید اینکه آیا غول فناوری چینی واقعاً روی چنین محصولی کار می‌کند، نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات