سامسونگ شاید قیمت گوشی‌های تاشدنی خود را با استفاده از باتری‌های ATL کاهش دهد

پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ATL، تولید‌کننده‌ باتری گلکسی نوت ۷ که سامسونگ آن را مقصر آتش‌سوزی دانست، احتمالاً باتری‌های گوشی‌ تاشدنی آینده را تأمین می‌کند. این در حالی است که گلکسی S21 نیز از باتری ATL بهره می‌برد.
تبلیغات

به‌ نقل از Sammobile و طبق جدید‌ترین گزارش The Elec، سامسونگ در حال بررسی باتری‌های شرکت چینی، Amperex Technology Limited (ATL) برای گوشی‌های تاشدنی آینده‌اش است. اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، اولین باری خواهد بود که سامسونگ از باتری‌های ATL در گوشی‌های تاشدنی سری گلکسی Z خود استفاده می‌کند.

گفتنی است که سامسونگ و ATL در سال ۲۰۱۷، برای گلکسی نوت ۷ با یکدیگر همکاری کردند که باعث شد تعداد زیادی از این گوشی آتش بگیرد و فاجعه‌ی بزرگی برای سامسونگ به بار بیاورد. سامسونگ در آن زمان باتری‌های معیوب را عامل این سانحه دانست. با وجود این سوابق، از آن زمان، ATL تولید باتری به غول فناوری را برای سری گوشی‌های گلکسی A و M از سر گرفته بود.

از طرفی دیگر در سال ۲۰۲۱، باتری گلکسی اس ۲۱ نیز توسط شرکت چینی ATL تولید شد. سامسونگ تاکنون بیشتر از باتری‌های شرکت وابسته‌اش، SDI، برای گوشی‌های تاشدنی مانند گلکسی زد فولد و زد فلیپ استفاده کرده است. اکنون جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً در نظر دارد ATL را به‌عنوان تأمین‌کننده گوشی‌های تاشدنی‌اش به‌کار گیرد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند،؛ زیرا تحلیلگران کره‌جنوبی پیش‌بینی کرده‌اند سامسونگ قیمت جدیدترین گوشی‌های تاشدنی خود را که اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند، کاهش خواهد داد.

سامسونگ همچنین قصد دارد از باتری های LG Energy Solution نیز در جدیدترین گوشی های تاشدنی خود استفاده کند. متأسفانه، هنوز دقیقاً مشخص نیست که آیا ظرفیت باتری گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر. گفته می‌شود که ابعاد زدفولد ۴ کمی کوچک‌تر از زد فولد ۳ خواهد بود؛ بنابراین در بهترین حالت پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت باتری هر دو یکسان باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات