موتورولا Edge 30، باریک‌ترین گوشی هوشمند 5G جهان، در سکوت معرفی شد

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
موتورولا در سکوت خبری Edge 30، نازک‌ترین گوشی هوشمند 5G دنیا را رونمایی کرد.
تبلیغات

امروز، موتورولا در سکوت گوشی هوشمند میان‌رده‌ی بسیار جذاب Motorola Edge 30 را معرفی کرد. تراشه‌ی اسنپدراگون 778G پلاس و نمایشگر مجهز به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز ازجمله ویژگی‌های مهم این گوشی ۴۵۰ یورویی هستند.

طراحی

پنل پشتی و نمایشگر موتورولا Edge 30 به رنگ آبی و نقره ای

به‌گزارش اندرویدسنترال، اج ۳۰، برادر کوچک‌تر موتورولا اج ۳۰ پرو، در بخش طراحی شباهت‌های زیادی با نسخه پرو دارد؛ اما ظاهرش جذاب‌تر است. این دستگاه جزیره‌ی دوربین کپسولی دارد که کمی از پشت بیرون زده است. لبه‌های دستگاه کمی خمیده است و سمت راست آن دکمه‌ی پاور و تنظیم صدا دیده می‌شوند. موتورولا ادعا می‌کند این دستگاه با ضخامت تنها ۶٫۷۹ میلی‌متر (به‌استثنای برآمدگی دوربین)، باریک‌ترین گوشی 5G است.

مشخصات نمایشگر موتورولا Edge 30

در قسمت جلویی، این دستگاه صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی FHD+ با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دیده می‌شود. همچنین، حفره‌ای در مرکز نمایشگر قرار گرفته است که وظیفه‌ی میزبانی دوربین سلفی را برعهده دارد.

مشخصات

قلب تپنده‌ی این گوشی‌ هوشمند اسنپدراگون 778G پلاس است که نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ای تراشه‌ی محبوب 778G محسوب می‌شود. این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌کند. همچنین، باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی هوشمند جدید موتورولا اندروید ۱۲ مبتنی‌بر My UX را اجرا می‌کند.

همان‌طورکه شرکت سازنده ادعا می‌کند، Edge 30 دستگاه نازکی است و همین امر باعث فدا‌شدن باتری آن شده است. در این دستگاه باتری ۴۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی به‌کار برده شده است. گفتنی است که در جعبه‌ی این گوشی هوشمند شارژر TurboPower قرار داده شده است.

نمای کنار گوشی هوشمند اج ۳۰ موتورولا

از دیگر ویژگی‌های Edge 30 می‌توان به دو سیم‌کارت 5G، وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۲، NFC، پورت USB-C و بلندگوهای استریو با دالبی اتموس اشاره کرد. گوشی هوشمند مذکور جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارد و از استاندارد IP52 مقاومت دربرابر گرد‌و‌غبار و پاشش پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌ها

مشخصات دوربین موتورولا Edge 30

در پنل پشتی موتورولا اج ۳۰، دوربین سه‌گانه به‌چشم می‌خورد. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است و ویژگی‌هایی از‌قبیل لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تمام‌پیکسل را ارائه می‌دهد. ویژگی فوکوس تمام‌پیکسلی از ۱۰۰ درصد پیکسل (به‌جای ۳ درصد معمول) در حین فوکوس روی سوژه استفاده می‌کند و این امر به فوکوس سریع‌تر و تصاویر واضح‌تر در هر شرایط نوری منجر می‌شود.

پنل پشتی و نمایشگر موتورولا Edge 30

اج ۳۰ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگری برای لنز‌اولترا واید خود دارد که می‌تواند به‌عنوان دوربین ماکرو نیز استفاده شود. نکته‌ی جذاب این است که هر دو دوربین اصلی و اولتراواید قادر به فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هستند. همچنین، سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز در سیستم دوربین قرار داده شده است. در پنل جلویی گوشی جدید موتورولا نیز، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی‌ برای تماس‌های ویدئویی و ثبت تصاویر سلفی دیده می‌شود.

قیمت و دسترسی

رنگ های مختلف اج ۳۰ موتورولا

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه‌ی ذخیره‌سازی موتورولا اج ۳۰ با قیمت ۴۴۹.۹۹ یورو و در سه رنگ سبز شفق قطبی و خاکستری شهابی و نقره‌ای دردسترس خواهد بود. دستگاه مذکور به‌زودی در بازارهای منتخب از‌جمله اروپا، آسیا، استرالیا، هند، آمریکای‌لاتین و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات