مدیرعامل گوگل: پیکسل ۶ مقبول‌ترین سری در میان گوشی‌‌های پیکسل است

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در صحبت‌های خود برای ارائه‌ی گزارش مالی اخیر آلفابت، گوشی‌های سری ۶ پیکسل را مورد استقبال‌ترین گوشی‌های پیکسل تاریخ معرفی کرد.
تبلیغات

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، ۶ اردیبهشت در مصاحبه‌ی تلفنی درباره‌ی ارائه‌ی گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲، پیکسل ۶ را موفقیتی بزرگ برای گوشی‌های سری پیکسل معرفی کرد. به‌گزارش Phonearena، پیچای درباره‌ی استقبال کاربران از پیکسل ۶ این‌گونه توضیح داد:

واکنش کاربران به پیکسل ۶ بسیار عالی بود. این سری گوشی مورداستقبال‌ترین گوشی در میان گوشی‌های پیکسل است. ما برای آگاهی گسترده‌ی مصرف‌کنند‌گان از این برند تلاش می‌کنیم و در این راه نیز به پیشرفت خوبی دست پیدا کردیم. من از محصولاتمان خشنود هستم و بی‌صبرانه منتظرم تا در رویداد Google I/O جزئیات بیشتری در این زمینه با شما به‌اشتراک بگذارم.

با‌‌توجه‌‌‌به صحبت‌های پیچای، به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در رویداد Google I/O گوشی‌ میان‌رده‌ی پیکسل 6a و ساعت هوشمند پیکسل‌واچ را معرفی کند. به‌گفته‌ی پیچای، تیم اندروید در رویداد Google I/O قابلیت‌ها و خدمات مفیدی مانند ترجمه‌ی هم‌زمان، پاک‌کن جادویی، Hold for me که هنگام تماس با تلفن‌های گویا، کاربر را از انتظار بی‌نیاز می‌کند و... را ارائه خواهند داد. او اضافه کرد:

همچنان به سرمایه‌گذاری روی قابلیت‌های جدید و فراهم‌کردن امکان استفاده هم‌زمان از چند دستگاه ادامه و علاوه‌بر افزایش سطح حریم خصوصی کاربران، ابزارهای موردنیاز توسعه‌دهندگان را در‌اختیارشان قرار می‌دهیم.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که گوشی‌های آیفون SE 3 ‌و پیکسل ۶ فروش رضایت‌بخشی در بازار تجربه کردند؛ اما انتظار می‌رود با انتشار قابلیت Face Unlock در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد)‌ برای پیکسل ۶ پرو، تجربه‌ی کاربری این گوشی بهبود یابد.

قابلیت Face Unlock در گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال از نقشه‌برداری سه‌بعدی (3D mapping) برای تشخیص چهره استفاده می‌کرد که امنیت فراوانی داشت؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که در پیکسل ۶ پرو دیگر از نقشه‌برداری سه‌بعدی خبری نیست.

نقشه‌برداری سه‌بعدی (3D mapping) تمام برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت کاربر را ثبت می‌کند؛ اما سیستم تشخیص چهره‌ی دوبعدی این دقت را ندارد و به‌راحتی با نشان داده عکس کاربر درمقابل دوربین به‌جای صورت واقعی او، فریب می‌خورد.

براساس گزارش‌ها، گوشی پیکسل ۶ پرو به سخت‌افزار مناسب برای نقشه‌برداری سه‌بعدی و استفاده از آن در قابلیت Face Unlock مجهز نیست و با انتشار این قابلیت ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این نقصان برطرف نمی‌شود. بنابراین، کاربران پیکسل ۶ پرو نمی‌توانند برای تأیید خرید‌های آنلاین خود از حالت دوبعدی قابلیت Face Unlock استفاده کنند. بااین‌حال، وجود چنین قابلیتی حتی در همین حد نیز می‌تواند برای این دسته از کاربران خوشایند باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اضافه‌شدن قابلیت Face Unlock به پیکسل ۶ پرو چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند آمار فروش این گوشی را افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات