وان پلاس ایس رونمایی شد؛ شارژ ۱۵۰ وات، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۳۹۰ دلار

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وان پلاس ایس با نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED، تراشه‌ی سفارشی مدیاتک و شارژ ۱۵۰ وات رونمایی شد. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، وان پلاس ایس بسیاری از مشخصه‌های ریلمی GT نئو ۳ را به ارث می‌برد.
تبلیغات

وان پلاس پس از گمانه‌زنی‌های بسیار سرانجام از گوشی ایس (OnePlus Ace) پرده‌برداری کرد. ایس که اولین گوشی از سری جدید گوشی‌های وان پلاس محسوب می‌شود، در چین رونمایی شده و از تراشه‌ی سفارشی‌ Dimensity 8100 Max استفاده می‌کند.

براساس گزارش GSMArena گوشی جدید وان پلاس مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED است و برای شارژ شدن به فناوری پرسرعت ۱۵۰ وات متکی می‌شود. وان پلاس می‌گوید این فناوری درصد شارژ باتری وان پلاس ایس را در عرض پنج دقیقه از صفر به ۵۰ می‌رساند.

اگر این مشخصه‌ها در نگاه اول برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، تعجب نکنید. همان‌طورکه شایعه‌ها اعلام کرده بودند وان پلاس ایس اشتراکات پرشماری با گوشی ریلمی GT نئو ۳ دارد. دو شرکت وان پلاس و ریلمی تحت مالکیت BBK هستند و این گونه شباهت در بین دستگاه‌های آن‌ها تعجب‌برانگیز نیست.

طراحی وان پلاس ایس نشان می‌دهد وان پلاس در پی متنوع‌تر کردن ظاهر گوشی‌هایش است. مشخصه‌های ظاهری ایس برای دستگاهی که توسط وان پلاس تولید شده است، غیرمعمول به‌نظر می‌رسد.

در پنل جلویی وان پلاس ایس شاهد حفره‌ای برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. در گوشی‌های پیشین وان پلاس حفره‌ی دوربین سلفی در گوشه‌ی نمایشگر جای داشت، اما در وان پلاس ایس این حفره به مرکز منتقل شده است. در وان پلاس ایس خبری از اسلایدر هشدار نیست.

نمایشگر AMOLED گوشی ابعاد ۶٫۷ اینچی دارد و از وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند.

نمایشگر و پنل پشتی وان پلاس ایس / OnePlus Ace مشکی

در پنل پشتی وان پلاس ایس از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده شده است. دوربین دوم حسگر هشت مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارد و دوربین سوم از حسگر دو مگاپیکسلی و لنز ماکرو استفاده می‌کند. به‌لطف لنز ماکرو، امکان تصویربرداری از فاصله‌ی بسیار نزدیک فراهم می‌شود.

پردازنده‌ی Dimenisty 8100 Max مدیاتک در کنار هشت یا ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قرار می‌گیرد. وان پلاس به‌طور مشخص نگفته مدل Max تراشه‌ی یادشده‌ی مدیاتک چه تفاوت‌هایی با مدل عادی دارد، بااین‌حال مدعی شده است این تراشه از لحاظ هوش مصنوعی پیشرفته‌تر شده است.

گوشی وان پلاس ایس از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دو سلولی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ وات SuperVOOC استفاده می‌کند. وان پلاس می‌گوید اقداماتی برای محافظت از باتری در نظر گرفته است تا دمای آن به هنگام شارژ با توان ۱۵۰ وات بیش از حد بالا نرود. به ادعای وان پلاس، باتری گوشی ایس پس از ۱٬۶۰۰ بار چرخه‌ی شارژ کامل می‌تواند ۸۰ درصد از سلامت خود را حفظ کند.

گوشی وان پلاس ایس به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری ColorOS 12.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود.

رنگ آبی گوشی وان پلاس ایس / OnePlus Ace

وان پلاس ایس در رنگ‌های آبی و مشکی به بازار می‌آید. کانفیگ پایه با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲٬۴۹۹ یوآن (تقریباً ۳۹۰ دلار) قیمت دارد. کانفیگ دوم با همین مقدار رم و دو برابر حافظه‌ی بیشتر با قیمت ۲٬۶۹۹ یوآن (۴۲۰ دلار) عرضه می‌شود و کانفیگ سوم که از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند برچسب قیمت ۲٬۹۹۹ یوآن (۴۶۵ دلار) را یدک می‌کشد.

کاربر در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت ۳٬۴۹۹ یوآن (تقریباً ۵۴۰ دلار) به کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه دسترسی پیدا کند.

گفته می‌شود وان پلاس قصد دارد روز ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) مدل بین‌المللی وان پلاس ایس را با نام وان پلاس 10R رونمایی کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات