تکنیک مدرن سامسونگ ظرفیت باتری گوشی را بدون تغییر حجم افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تکنیک جدیدی که سامسونگ برای تولید باتری خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند، احتمالاً برای تولید باتری گوشی نیز استفاده خواهد شد تا بدون افزایش حجم، ظرفیت بیشتری ارائه شود.
تبلیغات

حدوداً یک سال پیش شرکت Samsung SDI فرایند تولید نسل پنجم باتری خودروهای الکتریکی را با تکنیک پشته‌سازی آغاز کرد. در روش جدید سامسونگ می‌توان قطعات باتری را به‌شکل فشرده‌تر بسته‌بندی کرد تا بدون تغییر حجم ظرفیت بیشتری ارائه شود. GSMArena به نقل از The Elec می‌نویسد سامسونگ قصد دارد از این روش برای تولید باتری گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کند.

باتری‌های تولیدشده با روش پشته‌سازی در مقایسه‌ با باتری‌های تولیدشده با روش سنتی حداقل ۱۰ درصد ظرفیت بیشتر دارند. این یعنی باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند بدون تغییر حجم دارای بیش از ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت باشد. به‌لطف تکنیک سامسونگ، امکان باریک‌تر کردن گوشی‌ها بدون کاهش ظرفیت باتری نیز فراهم می‌شود.

سه ر وش ساخت باتری

باتری‌های معمولی را نمی‌توان به‌صورت فشرده بسته‌بندی کرد چون تورم باتری به هنگام شارژ شدن و تخلیه‌ی شارژ می‌تواند باعث خم شدن الکترودها و آسیب دیدن آن‌ها شود. طراحی جدید سامسونگ با در نظر گرفتن فضای خالی در داخل پکیج، این مشکل را حل می‌کند.

گفته می‌شود باتری‌های جدید سامسونگ قرار است در کارخانه‌ی شهر چئونان کره‌ی جنوبی تولید شوند. سامسونگ احتمالاً یکی از خطوط تولید کارخانه‌ی شهر تیانجین چین را نیز تغییر می‌دهد تا توانایی تولید این نوع باتری را پیدا کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات