سرانجام آیفون 14 پرو از درگاه لایتنینگ با استاندارد USB 3.0 بهره خواهد برد

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، اپل احتمالاً آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس را همچنان با درگاه لایتنینگ عرضه خواهد کرد اما این‌ بار این درگاه تا سرعتی معادل USB 3.0 را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

گفته می‌شود اپل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس با درگاه لایتنینگ که سرعتی معادل USB 3.0 ارائه می‌دهد عرضه خواهند شد. شایعات قبل حاکی از آن بود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ احتمالاً از درگاه USB-C بهره خواهند برد اما یک عامل کلیدی از این مورد جلوگیری کرده است.

به گزارش NotebookCheck و به‌نقل از یک افشاگر خبرهای مرتبط با اپل، آیفون ۱۴ پرو همچنان به درگاه لایتنینگ مجهز خواهد شد. البته این خبر تعجب‌آور نیست ولی به‌نظر می‌رسد مهندسان اپل درحال‌ کار روی ارتقای پشتیبانی از سرعت انتقال این درگاه از سطح USB 2.0 به USB 3.0 هستند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد این ویژگی، برای خریداران آیفون ۱۴ پرو آینده، گامی روبه‌جلو محسوب خواهد شد زیرا حداکثر محدودیت USB 2.0 معادل ۴۸۰ مگابیت‌برثانیه (یا حداکثر ۶۰ مگابایت‌برثانیه) است درحالی‌که سرعت USB 3.0 می‌تواند حداکثر به پنج گیگابیت‌برثانیه (۶۴۰ مگابایت‌برثانیه) برسد.

LeaksApplePro ادعای استفاده از درگاه لایتنینگ با سرعت USB 3.0 روی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس را مطرح کرده است. وی همچنین در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد آیفون ۱۴ پرو اپل با درگاه USB-C عرضه خواهد شد.

نکته‌ی جالب این است که منبع این خبر دلیل این را که اپل قصد دارد همچنان از درگاه لایتنینگ در آیفون ۱۴ استفاده کند، «پول» می‌داند. شرکت مستقر در کوپرتینو می‌تواند ازطریق فروش مجوز لایتنینگ به شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم‌جانبی شخص‌ثالث، درآمد درخورتوجهی به‌دست آورد. در این گزارش آمده که فعلاً مشخص نیست آیا آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس نیز از درگاه لایتنینگ با سرعت USB 3.0 بهره خواهند برد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات