A55s 5G، گوشی میان‌رده جدید اوپو، رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اوپو A55s 5G، میان‌رده‌ی جدید خود را با تراشه‌ی Dimensity 700 و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در چین رونمایی کرد.
تبلیغات

اوپو بازهم عضو دیگری از سری «A55» را معرفی کرد: A55s 5G. این چهارمین گوشی اوپو با نام A55 است. برای ما مشخص نیست که حرف «s» مخفف چیست؛ چراکه این گوشی اساساً همان Oppo A55 5G است. درضمن، باید توجه کنیم که این مدل کاملاً متفاوت از دیگر Oppo A55s 5G است که در ژاپن عرضه شده است. مدل دیگری از A55 با نام با پسوند 4G نیز وجود دارد.

گوشی A55 5G از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در حالت پایه بهره می‌برد؛ ولی این مدل از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نسخه‌ی پایه‌ی خود بهره می‌برد. همچنین، نسخه‌ی دیگری با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم وجود و همان میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که امکان ارتقای حافظه‌ی آن ازطریق کارت حافظه‌ی microSD میسر است. رابط کاربری اختصاصی اوپو ColorOS 11.1 نام دارد که برپایه‌ی اندروید ۱۱ است و می‌تواند ۲ گیگابایت رم مجازی نیز به این مقادیر اضافه کند.

صفحه‌نمایش این گوشی ۶/۵ اینچی LCD با وضوح HD+ و نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز است، درست مانند A55 5G و برخلاف دیگر A55s 5G که به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز HD+ مجهز است. در پنل جلویی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌صورت قطره‌ای در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. در پنل پشتی نیز، ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با فاصله فوکوس ۴ سانتی‌متر و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند.

باتری گوشی 5G جدید اوپو ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ اما برخلاف مدل 4G از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. نسخه‌ی ژاپنی A55s 5G نیز به باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و با وجود نام یکسان هر دو گوشی، حجم باتری‌اش کمتر است.

دوربین گوشی اوپو A55s 5G

اوپو A55s 5G را از امروز می‌توان در چین پیش‌خرید کرد و فروش آن نیز دوشنبه آینده آغاز می‌شود. مدل پایه‌ی این گوشی مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به قیمت ۱٬۱۰۰ یوان (۱۷۵ دلار) و مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم آن نیز به قیمت ۱٬۲۰۰ یوان (۱۹۰ دلار) عرضه می‌شود.

شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین مدل «s» و مدل قبلی همین قیمت باشد؛ چراکه A55 5G سال گذشته با قیمت گران‌تری، یعنی ۱٬۶۰۰ یوان عرضه شد و حالا دیگر دردسترس نیست. بنابراین، گوشی جدید را می‌توان اوپو A55 5G مدل ۲۰۲۲ نام‌گذاری کرد. A55s 5G ژاپنی نیز هرگز راهی به خارج از ژاپن باز نکرده است؛ پس نمی‌توانیم قیمتشان را مستقیماً مقایسه کنیم. احتمالاً این گوشی در سه رنگ آبی و طلایی و مشکی عرضه می‌شود؛ اما فعلاً فقط گزینه‌های آبی و مشکی را در فروشگاه آنلاین Oppo می‌توان پیش‌خرید کرد.

لوازم داحل جعبه‌ی گوشی اوپو A55s 5G

به‌نظر شما درصورت ورود گسترده‌ی این نوع گوشی‌های چینی به بازار کشور، آیا مانند هواوی و شیائومی سهم درخورتوجهی از فروش بازار را می‌توانند ازآنِ خود کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات