جزئیات جدیدی از گوشی پرچم‌دار بعدی سونی فاش شد؛ از قیمت ۱۶۰۰ دلاری تا تغییر نام احتمالی

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پرچم‌دار بعدی سونی رکورد قیمت‌گذاری برای مدل پایه گوشی‌های هوشمند را جا‌به‌جا خواهد کرد.
تبلیغات

طی سال‌های گذشته قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش محسوسی را تجربه کرده‌اند و عموماً شروع این موج را به گردن اپل می‌اندازند؛ چراکه با معرفی آیفون X (بخوانید ۱۰) هزار دلاری و برچسب قیمتی ۱۳۹۹ دلاری برای نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس، باعث شد تا دیگر شرکت‌ها نیز به فکر افزایش قیمت محصولات خود باشند.

حال شایعات حکایت از جا‌به‌جایی رکورد قیمت مدل‌ها پایه توسط سونی دارند. سامورایی‌ها پیش‌تر نیز با معرفی گوشی Xperia Pro-I با قیمت ۱۸۰۰ دلار نشان دادند که هیچ ترسی از قیمت‌گذاری‌های فضایی ندارند و محصول‌شان را با قیمتی که قصدش را داشته باشند، عرضه می‌کنند.

باتوجه به اطلاعات منتشرشده توسط حساب توییتری @TheGalox_ سونی در نظر دارد تا برای پرچم‌دار بعدی خود با نام احتمالی اکسپریا وان مارک ۴، قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ دلاری در نظر بگیرد! اگر این موضوع صحت داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که باید خود را برای موج جدید افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند آماده کنیم. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که اکسپریا وان مارک 4 احتمالاً ۱۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

اکسپریا ۱ مارک ۴ سونی

تصویر فاش شده منتسب به اکسپریا وان مارک ۴

تغییر نام‌گذاری، مشخصات باتری و لغو معرفی یک مدل

علاوه‌بر برچسب قیمتی نجومی، به احتمال تغییر نام پرچم‌داران سونی نیز اشاره شده است. با نگاهی به شیوه نام‌گذاری سونی برای پرچمدارانش، متوجه خواهیم شد که سری Z پس از سه سال جای خود را به سری بعدی یعنی XZ داد و این سری نیز پس از ۳ سال به سری وان تغییر نام پیدا کرد و حالا به نظر می‌رسد سری وان مارک X هم پس از گذشت مدت زمانی مشابه، به سرنوشت سری‌های پیشین دچار خواهد شد؛ گویی مدیران سونی سعی در کلافه‌کردن کاربران با ایجاد تغییر در شیوه نام‌گذاری پرچم‌داران خود دارند.

به دلیل اطلاع نداشتن از نام قطعی پرچم‌دار آتی سونی، ترجیح می‌دهیم فعلا از همان نام Xperia 1 Mark IV استفاده کنیم. به‌نظر می‌رسد که سونی همانند نسل قبل، پرچم‌دار جدید خود را نیز با شارژر ۳۰ واتی عرضه کند؛ اما از نظر عمر باتری به دلیل افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت آن (از ۴۵۰۰ میلی‌آمپر به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر) و همچنین استفاده از پنل LTPO کم‌مصرف‌تر، می‌توانیم انتظار عملکرد بهتری را از اکسپریا وان مارک ۴ داشته باشیم.

گفته می‌شود که شاید ژاپنی‌ها معرفی یکی از مدل‌های سال ۲۰۲۲ اکسپریا را به‌طور کامل لغو کنند. پرواضح است که این مدل با توجه به اطلاعات و عکس‌های منتشرشده، اکسپریا وان مارک ۴ نخواهد بود؛ بنابراین می‌توان گفت که احتمالاً سونی توسعه یکی از مدل‌های میان‌رده اکسپریا ۱۰ مارک ۴ یا اکسپریا ۵ مارک ۴ را به‌طور کامل لغو کرده باشد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های منتشرشده از کاور TPU اکسپریا وان مارک ۴ سونی را در‌کنار طراحی نهایی دستگاه (احتمالاً) مشاهده کنید.

تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تصویر کاور اکسپریا ۱ مارک ۴
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات