ویوو X Note با نمایشگر ۷ اینچی LTPO و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اکس نوت جدیدترین گوشی پرچم‌دار وویو محسوب می‌شود که به مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند و نمایشگر غول‌آسای ۷ اینچی مجهز شده است.
تبلیغات

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، ویوو ساعاتی پیش گوشی هوشمند X Note را برای رقابت در بازار چین رونمایی کرد. گوشی مذکور برای غوطه‌ورکردن کاربران در محتوای بصری به نمایشگر بسیار بزرگ ۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن 2K مجهز شده است و ظاهراً شرکت چینی در ترانزیستورهای فیلم‌نازک آن از نسل دوم فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO 2.0) بهره گرفته است. فناوری یادشده افزایش بهره‌وری را درکنار پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از نرخ نوسازی نمایشگر نوید می‌دهد.

گفتنی است که سامسونگ درحال‌حاضر تنها تولیدکننده‌ای است که می‌تواند این نوع از نمایشگر را در حجم انبوه تولید کند و درواقع، ویوو نیز تأیید کرده که از پنل E5 سامسونگ در اکس نوت بهره برده است. با گذر از نمایشگر، قلب تپنده‌ی ‌این گوشی را اسنپدراگون ۸ نسل یک تأمین می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه‌ی UFS 3.1 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. از قرار معلوم، این دستگاه از شارژر سیمی ۸۰ وات و پدهای شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین vivo X Note

در پشت دستگاه، ماژول بزرگ متشکل از چهار دوربین اصلی‌ترین مؤلفه در زبان طراحی دستگاه محسوب می‌شود. دوربین اصلی پرچم‌دار جدید ویوو از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 (ساخت سامسونگ) با سایز پیکسل ۱.۲ میکرومتر و دیافراگم f/1.57 درکنار لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) قدرت می‌گیرد. علاوه‌براین، نباید از لنز ZEISS Vario-Tessar با پوشش ضد‌انعاس نیز غافل شد.

افزون‌براین، یک دوربین پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری و دیافراگم f/3.4 بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ براربری و دیجیتال تا ۶۰ برابر را امکان‌پذیر می‌کند. یک ماژول ۱۲ مگاپیکسلی IMX663 با لنز ۴۷ میلی‌متری نیز وجود دارد که بزرگ‌نمایی دوبرابری در تصاویر پرتره کمک می‌کند. درنهایت، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با لنز ۱۴ میلی‌متری این مجموعه را تکمیل می‌کند. ناگفته نماند ویوو ISP یا همان پردازنده‌ی سیگنال تصویر اختصاصی خود را نیز به‌منظور تشخیص چهره در تصاویر و سایر پردازش‌های مربوط در این زمینه در بطن گوشی یادشده جای داده است.

همان‌طورکه در ابتدا گفتیم، اکس نوت فعلاً تنها برای بازار چین معرفی شده است و با قیمت پایه ۵,۹۹۹ یوان (معادل ۹۴۳ دلار) برای مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در سه رنگ آبی و مشکی و خاکستری دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین، ویوو این گوشی را با پیکربندی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز عرضه می‌کند که به‌ترتیب برای خرید آن‌ها ۶,۴۹۹ یوان (معادل ۱,۰۲۱ دلار) و ۶,۹۹۹ یوان ( معادل ۱,۱۰۰ دلار) باید بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات