پتنت جدید اپل راه‌حل این شرکت برای حذف بریدگی نمایشگر آیفون را به‌نمایش گذاشت

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در پتنت ثبت‌شده‌ی اپل شاهد طراحی‌ای هستیم که می‌تواند ناچ مزاحم نمایشگر گوشی‌های جدید این شرکت را برای همیشه حذف کند.
تبلیغات

از زمانی که اپل FaceID را با آیفون X معرفی کرد، مشتریانش از ناچ شکایت می‌کردند. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسید شرکت مذکور به واکنش‌های آنلاین اهمیتی دهد. حتی بریدگی نفرین‌شده را در جدیدترین مک‌بوک‌پروهای خود نیز قرار داده است.

بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل از این انتقادات آگاه است و تلاش می‌کند راه‌حل مناسبی برای رفع آن بیابد. بسیاری از مردم تصور می‌کردند این شرکت مانند اندروید با اضافه‌کردن حفره‌ای درون نمایشگر از شر ناچ خلاص شود؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل پا را فراتر خواهد گذاشت و به‌طور کامل از شر شکاف خلاص می‌شود.

به‌گزارش extreme tech، با‌‌توجه‌‌به پتنتی که اخیراً از اپل کشف شده، به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال طراحی دوربینی است که پشت نمایشگر قرار می‌گیرد. عنوان «دستگاه الکترونیکی شامل دوربینی که در پشت نمایشگر قرار دارد» برای این پتنت در نظر گرفته شده است که کاملاً به‌صورت مستقیم منظور را می‌رساند.

با‌‌توجه‌‌به جزئیات Patently Apple، این طراحی جدید به سیستم دوربین اجازه می‌دهد تا ازطریق نمایشگر عکس بگیرد. طبق تصویر زیر، اگرچه دوربین شماره ۴۳۰ با نمایشگر شماره ۴۱۰ تماسی برقرار نمی‌کند، به سطح پشتی (شماره ۴۱۸) نمایشگر نزدیک‌تر از سطح جلویی آن (شماره‌ ۴۱۷) است.

پتنت طراحی جایگزین ناچ اپل

همان‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اپل در این‌جا طراحی‌های ناچ و غیرناچ خود را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد مانع اصلی این است که چگونه سیستم دوربین می‌تواند با وجود نمایشگری که محتوا را نمایش می‌دهد، به‌طور عادی کار کند. بخش دیگری از پتنت به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان «اعوجاج تصویر» ناشی از نمایشگر را کاهش دهد.

تصویر ارائه‌شده‌ی اپل شامل مجموعه‌ای از دو فیلتر است که نور باید از آن‌ها عبور کند تا به دوربین برسد. تصاویر شامل نور ورودی است که از فیلتر نوری و سپس فیلتر میان‌گذر عبور می‌کند. طبق پتنت، فیلتر میان‌گذر احتمالاً بخش‌های خاصی از نور را براساس ترکیب آن حذف می‌کند. همچنین، اشاره می‌شود که گوشی برای مدیریت این فیلترها به پردازنده‌ی جفت‌شده با دوربین و نمایشگر نیاز دارد.

مانند تمام پتنت‌های اپل، شاید این طراحی نیز هیچ‌وقت به واقعیت نپیوندد. این شرکت عموماً ایده‌های مختلف خود را به‌ثبت می‌رساند؛ زیرا ممکن است زمانی به آن نیاز پیدا کند. به‌عنوان مثال، این شرکت قبلاً پتنتی از آیفون و مک‌پرویی ثبت کرده بود که به‌طور کامل از جنس شیشه هستند.

درست است که شاید کاربران تا حالا به ناچ آیفون‌های خود عادت کرده‌اند؛ اما نمی‌توان گفت که دوست ندارد دستگاهی بدون بریدگی داشته باشند. بازهم می‌‎توان آن را در گوشی هوشمند تحمل کرد؛ اما واقعاً وجود آن در مک‌بوک‌پرو بسیار ناخوشایند به‌نظر می‌رسد. فرض کنید هنگام تماشای محتوای ویدئویی یا اجرای اپ‌های تمام‌صفحه مجبورید آن‌ها را کمی کوچک‌تر کنید تا کاملاً ببینید.

حال باید دید آیا روزی اپل به‌طور جدی تصمیم می‌گیرد طراحی نمایشگر دستگاه‌های خود را تغییر دهد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات