گلکسی M53 با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، پردازنده مدیاتک و نمایشگر سوپر AMOLED رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی M53 دومین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ است که به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. این گوشی پردازنده‌ی مدیاتک دارد و از نمایشگر ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED استفاده می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش از اولین گوشی سری گلکسی M مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد. براساس آنچه سم‌موبایل می‌نویسد، گلکسی ام ۵۳ سامسونگ (Samsung Galaxy M53) قرار است در نقش دومین میان‌رده‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ظاهر شود.

گلکسی M53 5G برخلاف نامش بیشتر از آنکه شبیه گلکسی A53 باشد، شبیه گلکسی A73 است.

گوشی گلکسی M53 سامسونگ از نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر AMOLED با حفره‌ی دایره‌ای‌شکل استفاده می‌کند که محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز به نمایش می‌گذارد.

در پنل پشتی گلکسی M53 سامسونگ شاهد استفاده از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی و دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی هستیم. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی M53 از لنزی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) ندارد.

گلکسی M53 در پنل جلویی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد. این گوشی با دوربین‌های پشتی و جلویی خود می‌تواند ویدئوی 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

نمایشگر و پنل پشتی گلکسی M53 5G سامسونگ آبی

گلکسی M53 سامسونگ احتمالاً اولین گوشی میان‌رده‌ی این شرکت کره‌ای است که از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند (سامسونگ نام تراشه‌ها را اعلام نمی‌کند و صرفاً از مشخصات فنی آن‌ها پرده‌ برمی‌دارد؛ بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت ۱۰۰ درصدی از حضور این تراشه در گلکسی M53 سخن بگوییم).

از لحاظ قدرت پردازشی خام، این تراشه‌ی مدیاتک مشابه اگزینوس ۱۲۸۰ و اسنپدراگون 765G کوالکام است. دایمنسیتی ۹۰۰ از لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC استفاده می‌کند و مجهز به دو هسته‌ی هسته‌ی کورتکس A78 آرم، ۶ هسته‌ی کورتکس A55 آرم و واحد گرافیکی Mali-G68 MP4 است.

گلکسی M53 سامسونگ از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و کاربر در صورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی گوشی را با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD تا سقف یک ترابایت افزایش دهد.

لبه راست و نمایشگر گلکسی M53 5G سامسونگ

این گوشی جدید سامسونگ از شبکه‌ی 5G با امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz 5G)، اسلات دوگانه‌ی سیم‌کارت، GPS، وای فای 5، بلوتوث 5.2 و درگاه USB 2.0 Type-C استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری گلکسی M53 قرار گرفته است.

گلکسی M53 باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات دارد و در رنگ‌های قهوه‌ای، آبی و سبز عرضه می‌شود. گلکسی M53 به‌صورت پیش‌فرض دارای رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ خواهد بود و احتمالاً حداقل دو به‌روزرسانی عمده‌ی سیستم‌عامل را در سال‌‌های پیش رو دریافت خواهد کرد.

نمای جلو و پشت گلکسی M53 5G سامسونگ قهوه ای

قیمت گوشی و تاریخ عرضه‌ی آن فعلاً اعلام نشده است.

سامسونگ به دفعات نشان داده به بازی با اعداد علاقه‌ی خاصی دارد. استفاده از دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی A73 برای‌مان تعجب‌برانگیز بود و حضور این دوربین در گلکسی M53 بیش از پیش متعجب‌مان می‌کند. گلکسی M53 که از سوی سامسونگ «میان‌رده» خطاب می‌شود، با مشخصه‌هایی مثل نمایشگر ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه‌ی 5G بی‌شباهت به دستگاه‌های رده‌بالای بازار نیست.

سامسونگ چند حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که از آن‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند. فعلا نمی‌دانیم کدام حسگر در گلکسی M53 استفاده شده است.

در نظر داشته باشید حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ متکی‌بر تکنیک ترکیب پیکسل‌ها هستند. حسگر استفاده‌شده در گلکسی M53 هر ۹ پیکسل مجاور را با هم ترکیب می‌کند و در نهایت تصویری ۱۲ مگاپیکسلی به دست می‌دهد. این تصویر به‌لطف تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، روشنایی و جزئیات بهتری نسبت‌به تصویر خلق‌شده توسط حسگر ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت؛ البته نه در همه‌ی مواقع.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات