ویوو X فولد با نمایشگر داخلی LTPO 3.0 با وضوح 2K و فناوری شارژ ۶۶ وات عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تصویر بازاریابی فاش‌شده از گوشی تاشو ویوو X فولد، این دستگاه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، نمایشگر داخلی 2K با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری شارژ سریع ۶۶ وات عرضه خواهد شد.
تبلیغات

ویوو برای معرفی اولین گوشی هوشمند تاشو خود موسوم به ایکس فولد (X Fold) آماده می‌شود. این محصول با برگزاری رویدادی در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) در چین رونمایی خواهد شد. دراین‌میان، عکسی از یکی از غرفه‌‌های بازاریابی برای فروشگاه‌های آنلاین این شرکت به‌ بیرون درز کرده است که بسیاری از مشخصات فنی این گوشی تاشو را به‌ ما نشان می‌دهد.

به‌گزارش GSMArena، با‌‌‌توجه‌‌‌به عکس فاش‌‌‌شده از گوشی ویوو X فولد، این محصول از نمایشگر داخلی تاشو ۸ اینچی 2K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری LTPO 3.0 بهره خواهد برد. نمایشگر بیرونی این دستگاه نیز ۶٫۵۳ اینچی با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، رم LPDDR5، حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1، اندروید ۱۲ و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود و از فناوری شارژ سریع ۶۶ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ویوو X فولد

ویوو X فولد به دوربین چهارگانه‌ی پشتی مجهز خواهد بود که نام برند معروف زایس (Zeiss) نیز در این بخش از دستگاه دیده می‌شود. این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN5 با لرز‌ش‌گیر اپتیکال تصویر بهره خواهد برد که آن را دوربین ۳۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با میدان دید ۱۱۴ درجه و دوربین پرتره ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری و دوربین پریسکوپی ۵ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال همراهی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۶ و NFC اشاره کرد.

تصویر فاش‌شده از ویوو X فولد به این موضوع اشاره می‌کند که صفحه‌نمایش آن ۱۹ رکورد دیسپلی‌میت A پلاس را شکسته است. لولای این گوشی را نیز TUV Rheinland تأیید کرده است و می‌تواند تا ۳۰۰ هزار بار تاشدن دوام بیاورد. همان‌طور‌که احتمالاً متوجه شده‌اید، همه‌ی مشخصات ارائه‌شده روی تصویر به زبان چینی است؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود این محصول ابتدا در چین عرضه شود. امیداویم ویوو برخلاف شیائومی می میکس فولد و اوپو Find N، در بازارهای جهانی نیز عرضه شود.

به‌نظر می‌رسد شرکت‌های چینی به‌دلایلی روی گوشی‌های تاشو تمرکز ویژه‌ای دارند؛ اما این محصولات را فقط در بازارهای داخلی عرضه می‌کنند. عرضه‌نشدن این نوع محصولات در بازارهای جهانی باعث کاهش سطح رقابت در این زمینه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات